جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
هرمزگان

حوزه/دبیر مجمع خیرین نهادهای حوزوی استان هرمزگان گفت: یکی از فلسفه های ماه رمضان قرار گرفتن در شرایطی است که بتوانیم حال فقرا را درک کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، دکتر حسین هاشمی، دبیر مجمع خیرین نهادهای حوزوی هرمزگان، در نوشتاری با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، آورده است: خداوند منان را شاکریم که بار دیگر توفیق بندگی، روزه داری و میهمانی پر برکت رمضان در سایه عبادت به ما عطا فرمود.

ماه مبارک رمضان علاوه بر این که ماه عبودیت و بندگی است، ماه غفران و رحمت الهی و فرصتی برای بازگشت انسان عاصی و سرگشته و وامانده از حریم لطف و کرم الهی به دامان مهر و رافت و رحمت پروردگار است،درماه مبارک رمضان تنها درفکر نخوردن ونیاشامیدن نباشیم، بلکه تمام وجود ما"چشم زبان،دست،گوش،پاه و..."روزه باشد همانطوریکه اعمال خیر در این ماه خیلی ثواب دارد از آن طرف گناه و معصیت هم جرمش بسیار زیاد است.

شاید این جمله را بارها شنیده باشیم که همیشه از هر دستی بدهی، از همان دست پس می‌گیری، به ویژه در کمک به دیگران این جمله معروف بیشتر مصداق پیدا می کند،کمک به فقرا یک مسئولیت اجتماعی است ولی ابتدا باید نیازمندان واقعی شناسایی شوند تا بتوان این مسئولیت را به بهترین شکل اجرا نمود.

ماه رمضان فرصتی است که لازم است توجه ویژه ای به افراد کم بضاعت و فقیر شود. امام علی (ع) راهکار مقابله با مشکل مالی و فقر را در صدقه و کمک به نیازمندان بیان می‌ فرمایند، به گونه‌ای که اثر این کار موجب عنایت الهی به فرد کمک کننده می‌شود و خداوند نیز به یاری او برمی‌خیزد.

بیاییم در این ماه مبارک رمضان که ماه خداست فرصت را مغتنم شمرده و گرفتاری‌ها و مشکلات خودمان را با کمک خالصانه به دیگران برطرف سازیم و سبب آرامش دل‌ها و گشاینده گره‌های کور زندگی دیگران شویم.

البته در واقع یکی از فلسفه های ماه رمضان قرار گرفتن در شرایطی است که بتوان حال فقرا را بهتر درک کرد. هرچند که مردم کشور عزیزمان همواره در تمام ماه های سال به فکر کمک به همنوعان خود هستند ولی در این شرایط بهتر می توان از حال فقرا با خبر شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha