جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین علی اسلامی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: بصیرت افزایی، آگاه‌سازی مردم، تبیین و روشنگری و افشا کردن نقشه‌های دشمنان برای مردم از جمله وظایف حوزه‌های علمیه و طلاب در زمان انتخابات است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به در پیش بودن انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری و همچنین انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: انتخابات برای هر کشور و جامعه‌ای شخصیت آفرین بوده و نشان‌دهنده قدرت واقعی یک کشور است و علاوه بر این نشان می‌دهد که حاکمیت به اصول دموکراسی اسلامی به این گونه که از اندیشه دیگران استفاده کنیم، پایبند است.

وی ادامه داد: اصل انتخابات امری عقلایی، مشورتی و از مجموع نظرات استفاده بهینه‌کردن است.

عضو خبرگان رهبری به اهمیت انتخابات اشاره کرد و گفت: همواره انتخابات برای کشور مهم و حیاتی بوده است به‌خصوص این سال‌ها انتخابات در کشور به‌گونه‌ای شده است که دشمن از این کانال می‌خواهد وارد کشور شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسلامی تأکید کرد: در واقع آمریکایی که از کشور اخراج شده قصد دارد از طریق پنجره وارد شود و یکی از راه‌های ورودی انتخابات است که باید به‌خوبی از آن مراقبت کرد.

وی ادامه داد: باید جلوی فتنه‌انگیزی دشمنان در ایام انتخابات را گرفت چرا که دشمنان سناریوهای مختلفی را برای انتخابات پیش رو چیده‌اند.

عضو خبرگان رهبری به تبلیغات دشمنان نظام در شبکه‌های ماهواره‌ای زبان اشاره کرد و گفت: رسانه‌های فارسی‌زبان به خصوص در کشورهای غربی مرتباً به گوش ایرانیان می‌خوانند که اصل انتخابات را تحریم کنند که نشان‌دهنده هدف دشمنان برای مشارکت پایین‌تر است.

وی به نقش و وظیفه‌ای حوزه‌های علمیه و طلاب اشاره کرد و بیان داشت: حوزه‌های علمیه و طلاب جزء طلایه‌داران انقلاب بوده و زحمات زیادی را کشیده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسلامی ابراز داشت: در دوران جنگ تحمیلی نیز طلاب در کنار اقشار مختلف مردم به دفاع از کشور پرداختند و شهدای زیادی را تقدیم نظام و انقلاب کردند.

وی تصریح کرد: بصیرت افزایی، آگاه‌سازی مردم، تبیین و روشنگری و افشا کردن نقشه‌های دشمن برای مردم از جمله وظایف حوزه‌های علمیه و طلاب در زمان انتخابات است.

عضو خبرگان رهبری در خصوص اعلام آمادگی افراد مختلف برای قبول پست ریاست‌جمهوری نیز گفت: افرادی که می‌خواهند کاندید شوند حرف‌های غیر واقع نزنند و افرادی وارد گود شوند که رجل سیاسی باشند و بتوانند این بار سنگین را بردارند.

وی ادامه داد: شورای نگهبان در این زمینه باید برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دهد که هرکسی نتواند نامزد شود چرا که مدیریت ۸۵ میلیون جمعیت شوخی‌بردار نیست و علاوه بر این نامزدها باید در سیاست خارجی و جبهه مقاومت نیز حرفی برای گفتن داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha