سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام سید جعفر موسوی ، مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز

حوزه/ حجت‌الاسلام موسوی زاده گفت: با توجه به اینکه دشمن، از طریق رسانه درصدد ترویج ناامیدی میان مردم است، اخلاق و وظیفه رسانه‌ای حکم می‌کند که رسانه‌ها و خبرنگاران انقلابی در مقابل آن‌ها با ترویج «روحیه امید» ایستادگی و مقابله کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی زاده، استاد حوزه علمیه خوزستان، در دومین جلسه از سلسله مباحث «اخلاق در رسانه» که از سوی رسانه رسمی حوزه در خوزستان به صورت مجازی اجرا می‌شود، با اشاره به مسأله «امیدآفرینی» در جامعه از سوی اصحاب رسانه و خبرنگاران، اظهارداشت: «امیدآفرینی» و «دعوت به خیر و نیکی» دو مقوله بسیار مهم و حائز اهمیت از نگاه روایات و احادیث اهل‌بیت(ع) می‌باشد.

وی ادامه داد و گفت: حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در روایتی فرموده‌اند که «عالم آن‌کسی است که مردم را از امید باز ندارد و همیشه به مردم امید دهد»؛ چراکه امید، رجاء و امیدواری سبب می‌شود که انسان‌ها در رسیدن به اهداف، همت قوی و والایی پیدا کنند.

جانشین مدیر حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف رسانه‌ها در عصر کنونی، «امیدآفرینی» در جامعه است، اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب، در سخنرانی‌های مختلف بر این مهم تأکید داشته و فرموده‌اند که «بحمدالله جوان‌های ما سرشار و لبالب از امیدند. به کوری چشم دشمن که می‌خواهد امید را در دل‌ها از بین ببرد، این فروغ را، این روشنی را از دل‌ها بزداید، بحمدالله امید در کشور زیاد است؛ این امید را بایستی حفظ کرد».

بیشتر بخوانید؛

«شایعه‌» ابزار رسانه‌ای دشمن برای فریب افکار عمومی/ دامن زدن به شایعات خلاف سیره نبوی است

حجت‌الاسلام موسوی زاده، اضافه کرد: با توجه به اینکه دشمن، از طریق رسانه درصدد ترویج نا امیدی میان مردم است، اخلاق و وظیفه رسانه‌ای حکم می‌کند که رسانه‌ها و خبرنگاران انقلابی در مقابل آن‌ها با ترویج «روحیه امید» ایستادگی و مقابله کنند.

این استاد حوزه علمیه، «امیدآفرینی» را پیش مقدمه‌ای برای «دعوت به خیر و نیکی» عنوان کرد و گفت: قطعاً با تقویت انگیزه جوانان می‌توان آن‌ها را به‌سوی فعالیت‌های ارزشمند که همان «خیر و نیکی‌ست» سوق داد.

وی با اشاره به آیه ۱۱۰ سوره آل‌عمران «کُنتُم خَیرَ أُمَّةٍ أُخرِجَت لِلنّاسِ تَأمُرونَ بِالمَعروفِ وَتَنهَونَ عَنِ المُنکَرِ وَتُؤمِنونَ بِاللَّهِ» تصریح کرد: امت اسلامی در این خطاب عزتمند، پدید آمده برای بشریت بوده و هدف از پیدایش این امت، نجات بشر و خیر بشر است.

جانشین مدیر حوزه علمیه خوزستان، در پایان با اشاره به تأثیر مستقیم رسانه‌ها بر افکار عمومی، گفت: اصحاب رسانه و خبرنگاران باید نسبت به آنچه قصد انتشارش را دارند، آگاه باشند؛ تا مبادا با انتشار اخبار نا امید کننده یا حتی کذب، باعث نا امیدی مردم از نظام اسلامی و رسیدن به وضعیت مطلوب شوند که اگر این‌چنین شود، قطعاً در اضمحلال فکری مردم مقصر می‌باشند.

لازم به ذکر است، علاقمندان جهت مشاهده پرونده خبری اخلاق در رسانه «(اینجــــــــــاکلیک کنید.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha