شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مهدویت

کارشناس و استاد حوزه در نشست مجازی طلاب گفت: حیاء و عفت، از ویژگی ظاهری زنان مهدوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، خانم صادقی در نشست مجازی  طلاب پایگاه مهدویت مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) یزد، با عنوان «زنان مهدوی»، تحقّق وعده الهی و ظهور حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را مبتنی بر شرایطی دانست و وظیفه زنان را در این زمینه از اصلی ترین و خطیرترین وظایف برشمرد.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: زن مسلمان امروزی، بین دو جاهلیت قرار گرفته، جاهلیت قرن که تصویری ابتذال گونه از زن ارائه می دهد و جاهلیت کهن که وی را موجودی کمتر از مرد می شمارد، امّا اسلام راه میانه و اعتدال را می پذیرد نه ابتذال و نه اعتزال.

کارشناس مذهبی، تشخیص صحیح مسیر را در رسیدن به اعتدال و قدم برداشتن در راه ظهور و تحقق دولت کریمه موثر خواند و در ادامه به بیان برخی از ویژگی های ظاهریِ زنان در این زمینه پرداخت و گفت: حساسیت داشتن به ویژگی های ظاهری ای که نشان دهنده ی اعتقادات پاک دینی باشد لازم و ضروری است.

خانم صادقی، با استناد به آیه ۳۱ سوره نور، حفظ نگاه را از موکدات اسلام برشمرد و افزود: اکثر انحرافات از نگاه آغاز می گردد بنابراین در اسلام به کوتاه کردن نگاه تاکید شده همچنانکه حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) کنترل چشم را از اولین صفات متقین عنوان نموده است.

وی لزوم توجه به این مهم را به ویژه در دنیای مجازی که قبح خیلی از زشتی ها از بین رفته و افسار چشم ها گسیخته شده، لازم دانست و حیاء و عفت را به عنوان دومین ویژگی ظاهری زنان مهدوی مطرح و حیاء را به انواع مختلف حیای چشم، زبان قلب، فکر، اندیشه و ... تقسیم کرد.

استاد حوزه خواهران گفت: اگر چه در سوره احزاب رعایت عفاف و حجاب خطاب به زنان پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) است، امّا این دستور عمومیت دارد و از طرفی زنان طلبه نیز به دلیل الگو باید تقوا، خضوع و عدم نرمی در کلام را بیش از دیگران در خود تقویت نمایند.

خانم صادقی با استناد به روایات، عفاف را زکات جمال و زیبایی دانست و با اشاره به زندگی برخی از مردان و زنان عفیف در طول تاریخ تاکید کرد: طبق آیات قرآن، هرکس، کناره گیری از گناه را بجوید، خداوند نیز مسیر را برایش هموار می سازد.

وی در پایان، رعایت ویژگی های ظاهری و باطنی را به نیت انجام تکلیف الهی، دارای اثرات دنیوی و اخروی برشمرد و طلاب را از انجام امور دینی به خاطر ترس یا تشویق مردم برحذر داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha