پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر مدرسه علمیه حضرت آمنه(س) فریدونکنار:

حوزه/ مدرسه علمیه حضرت آمنه(سلام الله علیها) فریدونکنار دارای ۸۷ طلبه است که ۱۳ نفر از آن‌ها فارغ التحصیل شده اند و ۴ نفر در حال تدوین مقاله پایانی بوده و ۶ نفر نیز در حال تحصیل سطح ۳ و تعداد ۴ نفر در حال تحصیل در دانشگاه مازندران در رشته‌های ادبیات عرب و مدرسی معارف هستند.

خانم کامرانی در گفت‌وگو با  خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با اشاره به فرمایش حضرت امام (ره) اظهار کرد: نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند که تربیت نیم دیگر نیز بر عهده آنان است که اگر به این مهم توجه کنیم، به ضرورت و لزوم علم‌جویی دینی و معرفتی جامعه زنان پی خواهیم برد.

وی افزود: جامعه‌ای به مراتب عالی تربیت الهی و بینش اسلامی دست می‌یابد که مادران، جرعه‌نوش شراب علوم آل الله  بوده و از آورده  چنین سفره‌ای فرزندان خود را  شیره جان ببخشیده و به رشد و تعالی فضائل انسانی برسانند، رسالت زن شیعی در عصر غیبت، بالندگی معرفتی خویش و خانواده بوده و این هدف با محوریت قرار دادن کسب علوم قرآن کریم و اهل البیت (علیهم السلام) می‌تواند محقق شود.

مدیر مدرسه علمیه حضرت آمنه(سلام الله علیها) فریدونکنار به نحوه ثبت‌نام اشاره و خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس فریدونکنار، خیابان شهدا، شهدا۱۱، کوچه شهید بحری تبار مراجعه و یا با شماره تلفن‌های ۰۱۱۳۵۶۶۹۴۲۲-۰۱۱۳۵۶۵۴۹۴۴تماس حاصل نمایند.
 

*تحصیل ۷۰ طلبه

 خانم شکری معاون آموزش مدرسه علمیه حضرت آمنه(سلام الله علیها) فریدونکنار هم اعلام کرد: این مدرسه دارای ۸۷ طلبه است که ۱۳ نفر از آن‌ها فارغ التحصیل شده اند و ۴ نفر در حال تدوین مقاله پایانی بوده و ۶ نفر نیز در حال تحصیل سطح ۳ و تعداد ۴ نفر در حال تحصیل در دانشگاه مازندران در رشته‌های ادبیات عرب و مدرسی معارف هستند.

وی ظهار کرد: تعدادی از دانش‌آموختگان ما در سمت همکار معاونین، استادیاری و گروه پشتیبان جهت تقویت علمی طلاب فعالیت دارند.
 

*فعالیت‌های پژوهشی

خانم حبیبیان معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت آمنه (سلام الله علیها) نیز گفت: از جمله فعالیت‌های پژوهشی مدرسه: شرکت طلاب در جشنواره علامه حلی ، رشد و ارائه پایان‌نامه و مقالات مرتبط به حیطه درسی است که ۲نفر در علامه حلی، یک نفر در رشد و یک نفر در جشنواره بانوامین برگزیده شدند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های مهارت افزایی برای اساتید و طلاب در جهت ارتقای مهارت‌های پژوهشی و برگزاری سیر مطالعاتی نهج‌البلاغه و همچنین نشست‌های علمی پژوهشی و کرسی آزاداندیشی و میزگرد در موضاعات مختلف از جمله فعالیت‌های جاری این مدرسه است.
 

*فعالیت ۳۰ بانوی مبلغه
خانم عمادی معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت آمنه(سلام الله علیها) فریدونکنار هم با اشاره به فعالیت های فرهنگی این مدرسه، بیان کرد: تعداد مبلغان بالغ بر ۳۰ نفر است که در مدارس، ستاد اقامه نماز و ... مشغول به تبلیغ هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع پذیرش فعالیت‌های فرهنگی این مدرسه جهت پذیرش طلبه در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰حضور و ارتباط با نهادهای مختلف شهرستان از جمله: آموزش و پرورش جهت ارسال کلیپ و تیزر تبلیغاتی در گروه‌های درسی دانش آموزان، روابط عمومی شهرستان جهت تبلیغ در کانال سلام بانو و کانال شهر زیبای بابلسر، سازمان تبلیغات اسلامی جهت هماهنگی با ائمه جماعات روستاها و شهر، فرمانداری و شهرداری برای نصب بنر در سطح شهر، ارسال پیامک گروهی برای دختران و زنان ۲۰ تا ۴۰ سال و پخش برگه‌های تبلیغاتی و نصب بنر در روستاهای اطراف توسط طلاب این مدرسه است .
 

*حمایت مدرسه از نیازمندان
خانم فرسوی سرپرست اداری مالی مدرسه علمیه حضرت آمنه(سلام الله علیها) فریدونکنار اعلام کرد: این مدرسه علمیه با مساحت۲۲۰ متر و ۲ طبقه بنا شده که شامل سالن اجتماعات، فرهنگی، پژوهش ، کلاس‌های  درس ، بیت القرآن، مهد کودک، پیش دبستانی و مرکزنیکوکاری حضرت آمنه (سلام الله علیها) است.

وی به‌عنوان مسئول اجرایی مرکز نیکوکاری این مدرسه، اهم فعالیت‌های این واحد را تعمیرات مسکن برای خانواده‌های بی‌سرپرست، اعطای کمک های مالی، کمک هزینه دارو و درمان، ذبح ۷راس گوسفند و یک راس گاو و پخش آن در میان طلاب و نیازمندان سطح شهر، تهیه غذای گرم برای خانواده‌های نیازمند، تهیه بسته سبد کالا در طرح مواسات مومنانه ، کلاس‌های مشاوره برای همسران طلاب و مادران و مادرشوهرهای طلاب برشمرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۱۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha