جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عباسی قزوین شورای زکات

حوزه / استاد حوزه علمیه قزوین گفت: باید از ظرفیت فضای مجازی برای توسعه و ترویج این فریضه دینی بهره گرفت و در تبلیغ و گسترش فرهنگ زکات تلاش کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی عباسی، مسئول شورای زکات شهرستان قزوین،صبح امروز در نشستی با امام جمعه شهر محمود آباد نمونه استان قزوین ضمن تبریک فرارسیدن حلول ماه مبارک رمضان، بر استفاده بیشتر از لحظه های ناب شبها وروزهای این ماه پرفضیلت تاکید کرد.

وی به موضوع اهمیت زکات در جامعه اسلامی پرداخت و عنوان کرد: در راستای تبلیغ زکات باید فعالیت گسترده تری انجام شود و در این راستا لازم است روحانیون طرح هجرت و مستقر به صورت فصلی و یا مستمر به این مهم اقدام کنند.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد:  مردم در کارهای خیر از یکدیگر پیشی می گیرند  و در رزمایش مواسات مردم نشان دادند که پای کار هستند و این کار بزرگ نشان از باور و اعتقاد مردم بوده است.

رئیس شورای زکات شهرستان قزوین ادامه داد: باید بتوانیم با جامعه هدف پرداخت زکات در کشور با توجه به مشکلات و گرفتاری‌های فراوان موجود به واسطه فشار اقتصادی، ارتباط موثر برقرار نماییم.

وی اظهار کرد: علاوه براین در زمینه تبلیغ و فرهنگ‌سازی برای معرفی هرچه بیشتر مزایا و کارکردهای پرداخت زکات از سوی علما و روحانیون باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

حجت الاسلام عباسی بیان کرد: باید از ظرفیت فضای مجازی برای توسعه و ترویج این فریضه دینی بهره گرفت و در تبلیغ و گسترش فرهنگ زکات تلاش کرد.

رئیس شورای زکات شهرستان قزوین تصریح کرد: شناسایی افرادی که زکات به آنان تعلق می گیرد جز مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام موسوی، امام جمعه شهر محمود آباد نمونه هم گفت: از مهم ترین مباحث، ترویج زکات و احکام آن می باشد که در این راه تاثیر گذارترین افراد طلاب و روحانیون مبلغ و ائمه جماعات هستند.

استاد حوزه علمیه شهرستان تاکستان عنوان کرد: رسانه ها به ویژه صداوسیما، جهاد کشاورزی و روحانیان مبلغ برای گسترش فرهنگ پرداخت زکات نقش اساسی دارند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha