پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیخ بازماندگان

حوزه/ شیخ بازماندگان با بیان اینکه نباید همدلی امت اسلامی به ایامی خاصی منتهی شود، گفت: دشمن از اتحاد امت اسلامی جلوگیری می کند، زیرا منافع خود را در خطر می بینید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، شیخ حسین بازماندگان در جمع جوانان بندر پل طی سخنرانی به مناسبت روز دوم ماه رمضان، با بیان این که عدم شناخت مسلمین از یکدیگر و عدم نشست های علمی به دور از تعصب، موجب اختلاف می‌شود، گفت: مسلمانان با وحدت و همدلی توطئه‌های دشمن را خنثی کنند.

امام جمعه اهل سنت بندر پنل با بیان اینکه نباید همدلی بین امت اسلامی به ایام خاصی منحصر شود و هر نشست و جلسه علمی که به اتحاد امت اسلامی منتهی گردد، مبارک است، اظهار کرد: همه می‌دانیم که نیت دشمنان اسلام ایجاد تفرقه در بین مسلمانان است، لذا ما باید با تقویت وحدت در دنیای اسلام مقابل بدخواهان بایستیم.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که همواره به عنوان یک مشکل بر سر راه وحدت وجود دارد این که فِرق اسلامی از یکدیگر شناخت کافی ندارند و دشمنان اسلام در موارد زیادی به معرفی مذاهب و فرقه‌های اسلامی با نگاه خصمانه و اهداف شیطانی پرداخته‌اند.

شیخ بازماندگان تصریح کرد: ما در طول تاریخ نمونه‌های زیادی را به طور واضح مشاهده کرده‌ایم که در اثر سوء تبلیغات دشمنان اختلافات زیادی بین مذاهب اسلامی روی داده است، لازم است مسلمانان با آگاهی کامل از دشمنان اسلامی، از رفتارهایی که موجب بروز اختلاف می‌شود خودداری کنند.

وی تاکید کرد: دشمنان اسلام می‌دانند که وحدت منافع آن‌ها در منطقه و ممالک اسلامی را با خطر مواجه خواهند کرد، لذا می‌طلبد که خواص امت و مذاهب اسلامی به دور از هرگونه تعصب در این ماه مهمانی خدا بر روی اشتراکات تمرکز داشته باشند و از طرح اختلافاتی که جامعه اسلامی را به سمت وسوی دوگانگی می برد پرهیز نمایند. 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha