جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 953595
۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴
بیت کوین

حوزه/ "عبد الله المنیع" عضو هیئت کبار علمای سعودی گفت: معامله با ارز های دیجیتالی مثل "بیت کوین" حرام است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "عبد الله المنیع" عضو هیئت کبار علمای سعودی گفت: معامله با ارز های دیجیتالی مثل "بیت کوین" حرام است.

وی در گفت‌وگو با شبکه "روتانا خلیج" و در پاسخ به سوالی در خصوص حکم استفاده از اینگونه ارز دیجیتال در معاملات، گفت: "بیت کوین" ارزش ندارد. اگر من ۱۰ میلیون داشته باشم و کسی را پیدا نکنم که این پول را از من بپذیرد، ارزش این پول چیست؟

المنیع ادامه داد: پول باید سه ویژگی داشته باشد؛ اول اینکه دارای استاندارد و اعتبار باشد، دوم اینکه پشتوانه مالی داشته باشد و سوم اینکه مورد قبول و پذیرش همگی باشد.

عضوی هیئت علمای عربستان تصریح کرد: این ویژگی های سه گانه تنها با وجود طرف یا دولت یا کسی که آن را تضمین کند، تحقق می یابد، امّا آیا کسی هست که "بیت کوین" را تضمین کند؟ آیا کسی هست که آن را صادر و چاپ کند؟ این شبیه قمار بازی است و خوردن مال مردم به شمار می آید و از نظر من حرام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ضدفسیل IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
    0 1
    همین بی عقلی کاکا سیاه های متحجر رو نشون میده که بدون هیچ دانش قبلی دارن اظهار عریضه میکنن و محکوم به عقب افتادگی به خاطر فسیل اسلامی ان این ارز مورد قبول بسیاری از موسساته پشتوانه اش تولید و مصرف برقه و در کشورهای سکولار پیشرفته که دینو قبول ندارن مورد قبوله انسان های اولیه بدبختایی که ملت ایرانم عقب انداختین