چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دیدار استاندار رضوی با مدیر حوزه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به رسالت حوزویان در پاسخ گویی به نیازها، گفت: برنامه های خودسازی، جامعه پروری و تمدن سازی این حوزه طبق بیانیه گام دوم انقلاب تنظیم شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در دیدار استاندار خراسان رضوی که در محل مرکز مدیریت حوزه خراسان انجام شد، با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ ابراز امیدواری کرد که حرکت‌های تحولی با نگاه به این شعار در ادامه فعالیت‌های گذشته رقم بخورد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به ضرورت توانمندسازی حوزویان به ویژه در شرایط کنونی با وجود مسائل بیشمار امروز که نوعاً با جامعه روحانیت مرتبط است، گفت: حوزه علمیه به عنوان قاعده نظام، می بایست در عرصه تبیین و نیز پاسخ گویی به جامعه و عرصه بین الملل به خوبی ایفای نقش و انجام رسالت کند زیرا از یک طرف انسان های بی شماری به ایران به عنوان پایگاه اسلام ناب و عمود خیمه دین می نگرند و از سوی دیگر، اسلام ستیزان، موجودیت خود را در خطر می بینند و به مقابله می پردازند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، رویکردهای دانشی، بینشی، روشی و ارزشی در عرصه های چهارگانه حوزه، نظام، جامعه و بین الملل توسط حوزه علمیه خراسان را در همان راستا دانست و فعالیت های تحولی و روزآمد و کارآمد را یک حرکت جامع و متناسب در این حوزه عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی به موضوع تسری ماده واحده به حوزه علمیه خراسان با توجه به استقلال آن اشاره و ابراز کرد: این مرجعیت علمی با احراز ظرفیت علمی- پژوهشی این حوزه داده شده و در واقع هم اکنون سه مرجع برای فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی شامل وزارت علوم، حوزه علمیه قم و حوزه علمیه خراسان وجود دارد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه برنامه های خودسازی، جامعه پروری و تمدن سازی این حوزه طبق بیانیه گام دوم انقلاب تنظیم شده است، به این نکته نیز اشاره کرد که تولید علم به پشتیبانی و مانع زدایی نیاز دارد که می بایست در این زمینه با توجه به مسئولیت های مهم حوزه علمیه نسبت به نظام اسلامی، حرکت کرد و تعامل همه‌جانبه با دستگاه‌های مختلف صورت گیرد.

وی همچنین به مشارکت حداکثری در انتخابات و برنامه های تدارک دیده شده در این حوزه اشاره و خاطر نشان کرد: حوزویان بر ملاک‌هایی که مقام معظم رهبری در بحث ریاست جمهوری فرموده اند، تکیه کنند و تلاش کنیم که مشارکت حداکثری صورت گیرد. حوزه علمیه فراجناحی است؛ اینکه حوزه علمیه بخواهد به دنبال طیف، صنف و حزب باشد به هیچ عنوان مورد نظر نیست.

گزارش استاندار خراسان رضوی از حاشیه نشینی مشهد

محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه حوزه علمیه خراسان از مراکز فاخر علمی در کشور است، اظهار کرد: این حوزه با وجود علما و اساتید برجسته از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که این امر باعث خرسندی می باشد.

وی در ادامه با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی، به ظرفیت های اقتصادی، کشاورزی، حمل و نقل، تجارت بین الملل و صنعت و معدن در استان اشاره و این فرصت ها و توانمندی ها را در جهت رشد، پیشرفت و آبادانی خراسان رضوی و حتی کشور دانست.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش به مسئله بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و طرح‌های پیش بینی شده، اشاره کرد و همچنین به موضوع حاشیه شهر مشهد و تراکم 10 برابری جمعیت در این منطقه نسبت به میانگین کشوری، پرداخت و از برنامه های پیش رو برای آن گفت.

وی در پایان با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و وظیفه همگان نسبت به این موضوع، یادآور شد: تدابیر خوبی در این زمینه انجام شده است که امیدواریم انتخاباتی با شکوه با رعایت اصل بی طرفی و امانت داری برگزار شود.

در این دیدار، حجج اسلام سید ابوالفضل کاظمی، مسئول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان و سید حمید علوی آزیر، معاون آموزش این حوزه با اشاره به فعالیت های تحولی انجام شده، گزارشی از این اقدامات را در عرصه های مختلف تبلیغی، فرهنگی، موقوفات، آموزش و پژوهش ارائه کردند.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha