جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر نمکی

حوزه/ وزیر بهداشت با تقدیر از آیت الله اعرافی و حمایت‌های مدیر حوزه های علمیه از کادر درمان، گفت: روحانیون با تمام توان در عرصه مقابله با کرونا وارد شدند و در جاهایی که با مشکل روبرو بودیم به معنای واقعی کلمه به کمک کادر درمان و مجموعه درمانی آمدند و لذا خود را مدیون این قشر می‌دانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به نقش نیروهای مردمی، بسیج و طلاب جهادی در مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: در این جا باید به صورت ویژه از مجاهدت‌ها و خدمات جامعه روحانیت که از نخستین دقایق در میدان این نبرد حضور داشتند، تقدیر کنم.

وی با بیان اینکه ارتباط بسیار مستحکمی بین بنده و حجت الاسلام والمسلمین حاجی علی اکبری وجود دارد، گفت: در مدت نزدیک به یک سال گذشته، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با اخلاق و صبر خود در کنار ما با قدرت حضور داشته و در بسیاری از موارد به کمک کادر درمان آمدند.

نمکی با تقدیر از آیت الله اعرافی و حمایت‌های مدیرحوزه های علمیه کشور از کادر درمان، یادآور شد: روحانیون با تمام توان در این عرصه وارد شدند و در جاهایی که با مشکل روبرو بودیم به معنای واقعی کلمه به کمک کادر درمان و مجموعه درمانی آمدند و ما خود را مدیون این قشر می‌دانیم.

وی افزود: در بحث تغسیل و تدفین اموات کرونایی و یا مراقبت از بیماران کرونایی در بیمارستان، زمانی که بسیاری از افراد از مقابله با آنها فرار می‌کردند، این طلاب بودند که به میدان آمدند و با تمام توان در صحنه حاضر شدند.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه در برگزاری مراسم‌های مذهبی نباید اجازه دهیم دو گانه دین و سلامت، که همیشه در کنار هم بوده‌اند، گسست ایجاد شود، عنوان کرد: در طرحی که به ستاد ملی کرونا برای روز شنبه هفته آینده ارائه داده‌ایم، مقرر شده تا در شهرهای قرمز و زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضوابط خاص، مردم بتوانند در مراسم دعا و نمازهای جماعت شرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه ما نیازمند دعای مومنین هستیم، یادآور شد: گاهی اوقات به بعضی از موارد لازم است سخت گیری کنیم، اما این کار صورت نمی‌گیرد و برعکس، بعضی از موارد نیازی به سخت گیری ندارد که نسبت به آن سخت گیری‌هایی اعمال شده است.

نمکی تصریح کرد: البته این نکته بسیار حائز اهمیت است که دشمنان بر روی نقاط قوت ما تمرکز کرده‌اند و به دنبال آن هستند که شیوع این بیماری را به جمع شدن مومنان در یک مراسم مذهبی وصل کنند و آسیب بزنند، بنابراین لازم است هم فضا را مراقبت کنیم تا بهانه به دست دشمنان ندهیم و هم بتوانیم به راحتی مراسم مذهبی را برگزار کنیم.

وی با بیان این که در مساله شیوع کرونا، به ندرت گزارشی از مراسم‌های مذهبی داشته‌ایم، اظهار داشت: تا به حال هیچ مشکلی با این قشر نداشتیم، به طوری که عزیزی همچون حاج محمود کریمی در ابتکاری با وانت به کوچه‌ها رفت تا ضمن رعایت پروتکل‌ها به برگزاری مراسم عزاداری بپردازد.

وزیر بهداشت به مسئله طب سنتی نیز اشاره کرد و یادآور شد: دانشجوی من باید بداند این کشور روزی بوعلی سینا داشته است که علاوه بر اینکه با فرهنگ غنی ایرانی اسلامی آشنا شود، به جهت حضور این شخصیت‌های بزرگ احساس غرور کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha