چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
گمگشته

حوزه/سریال "گمگشته" به کارگردانی رامبد جوان را می توان آغازگر جریان اُمیدوارکننده تولید سریال های مناسبتی ماه رمضان در تلویزیون توصیف کرد؛ تجربه ای که البته در بین عامه مردم پرمخاطب بوده و همچنان یکی از سریال های شاخص در این زمینه به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سال ۱۳۸۰ بود که جریان تولید سریال های مناسبتی ماه مبارک رمضان در تلویزیون به راه اُفتاد و هر چند که تا به امروز فراز و نشیب های بسیاری به لحاظ کیفی داشته، اما همچنان این سریال ها به جهت موقعیت زمانی پخش، مورد توجه عامه مردم است.

آنچه قابل توجه است این که در بین حدود ۸۰ سریالی که در طول این سال ها از ابتدای دهه هشتاد تاکنون از قاب تلویزیونی در ساعات پس از افطار ماه مبارک رمضان به روی آنتن رفته، آثاری با کیفیت های مختلف داشته ایم و دراین مجال مروری گذرا خواهیم داشت به سریال های شاخص و در عین حال خاطره انگیز مناسبتی این ماه عزیز.

سال ۱۳۸۰، رامبد جوان که آن زمان مثل امروز چهره ای بسیار شناخته شده به شمار نمی رفت، با ساخت سریال "گمگشته" به نوعی آغازگر جریان تولید سریال های رمضانی در سیما بود.

نقطه قوت جوان البته این بود که در نخستین تجربه کارگردانی خود با یک داستان نه چندان خلاقانه و با مدد گرفتن از بازیگران شناخته شده ای که اصولاً کمدین هم نبودند، موقعیت های جذاب و کمیکی خلق کرد که برای عامه مردم خوشایند بود و بارها بازپخش این سریال از شبکه های مختلف سیما، همچنان به طور نسبی پرمخاطب است

در این سریال که از شبکه سوم سیما پخش شد، آتیلا پسیانی در دو نقش متفاوت- آن هم البته با یک گریم- ظاهر شد و توانست یکی از خاطره انگیزترین کارهای تلویزیونی خود را رقم بزند.

به نوعی می توان این سریال که در آن علاوه بر پسیانی، بازیگران توانمند دیگری چون فرامرز صدیقی، حدیث فولادوند، آتنه فقیه‌نصیری و پژمان بازغی حضور داشتند را اولین سریال رمضانی تلویزیون با تم مذهبی دانست که در حال و هوای کمدی تولید و پخش شده است.

یکی از ویژگی های ارزشمند این سریال برخلاف برخی از سریال های تولید شده چند سال اخیر تلویزیون، این بود که در آن نشانه های خاص ماه مبارک رمضان رعایت شده بود و لذا تناسب خوبی برای تماشا بر سر سفره افطار داشت.

همچنین از دیگر نقاط قوت سریال "گمگشته" می توان به ترانه تیتراژ پایانی آن با صدای مجید اخشابی اشاره کرد که همچنان بعد از گذشت بیست سال، یکی از خاطره انگیزترین موسیقی تیتراژهای سریال های تلویزیونی به ویژه از جنس ماه رمضانی محسوب می شود و اتفاقاً شنیده شدن بیش از پیش این کار موجب شهرت و تثبیت این خواننده جوان در عرصه موسیقی پاپ و به ویژه تیتراژ خوانی تلویزیونی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha