جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رسول فلاحتی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به مذاکرات برجامی، اظهار کرد: اروپایی ها از آمریکایی ها درس گرفته اند و می خواهند آن قدر طرف خود را به میز مذاکره ببرند تا خسته اش کنند، بنابراین نشست های برجامی نباید فرسایشی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، امروز در پیام جمعه که در مصلای امام خمینی(ره) رشت بدون مستمع برگزار شد با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: نخستین حقی که خدای تبارک و تعالی بر انسان دارد، حق پرستش پروردگار است.

وی به موضوع حقوق پیرامون سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و افزود: حق پرستش برای خدا محفوظ است ضمن اینکه حق انجام واجبات و ترک محرمات و حق توجه به بندگان خدا از جمله حقوق بندگان نسبت به خدای متعال است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه انسان در هر حال باید شکرگزار خداوند باشد، تصریح کرد: شکر جزو ضروریاتی است که هر مومن باید به آن بپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی به ۲۹ فروردین روز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: ۲۹ فرودرین در تاریخ انقلاب اسلامی به نام ارتش جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در سایه ولایت الهی از مرزوبوم این کشور دفاع می کند، بیان کرد: دفاع از ارزش های قرآنی و الهی از امتیازها و ویژگی های ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام(ره) در دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ اشاره کرد و یادآور شد: سپاه از بطن جامعه بوده و در تمام عرصه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی یار و یاور مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به مذاکرات برجامی، اظهار کرد: اروپایی ها از آمریکایی ها درس گرفته اند و می خواهند آن قدر طرف خود را به میز مذاکره ببرند تا خسته اش کنند، بنابراین نشست های برجامی نباید فرسایشی شود.

وی به آغاز فصل کشاورزی در گیلان اشاره کرد و افزود: مسئولان جهاد کشاورزی و آب با همدیگر همکاری کنند تا امسال شاهد بلند شدن فریاد کشاورزان مبنی بر بی آبی و کم آبی نباشیم.

امام جمعه رشت با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: مساجد در ماه مبارک رمضان باید با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی سه وقت باز باشد و از مسئولان مربوطه می خواهیم ماسک و مواد ضد عفونی را در اختیار مساجد بگذارند.

آیت الله فلاحتی، روزه خواری به طور علنی در معابر را گناه و حرام دانست و خاطرنشان کرد: از همه برادران و خواهران می خواهیم اگر نمی توانید روزه بگیرید حریم خدا، پیامبر(ص) و مردم مسلمان را نشکنید.

وی با اشاره به اینکه روزه خواری به طور علنی جرم است، بیان کرد: از نیروی انتظامی می خواهیم به روزه خواران تذکر دهند و اگر تکرار شود آنها را به دستگاه قضا معرفی کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در ۲۸ خردادماه سال جاری اشاره کرد و گفت: مردم به کسانی رای دهند که زدوبند سیاسی نداشته باشند زیرا شوراها محلی برای منازعه سیاسی نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha