چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه بویین زهرا

 حوزه / امام جمعه شهرستان بویین زهرا گفت: مطالبه جدی ملت ایران لغو تمامی تحریم ها پس از راستی آزمایی است که البته برای نتیجه مطلوب هم هیچ عجله ای نداریم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام اسدالله رضوانی، صبح امروز در دیدار با جمعی از فعالان و حافظان قرآن کریم گفت: هرچند توصیه‌های زیادی در تلاوت قرآن شده، ولی مهم‌تر از تلاوت، عمل به مفاهیم قرآن است، زیرا عمل به قرآن باعث نجات و رستگاری انسان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس روایات، تلاوت قرآن کریم تأثیر فراوانی در ارتباط قلبی با خدا دارد؛ مداومت بر تلاوت قرآن کریم سبب انس با این کتاب آسمانی می‌شود.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا ادامه داد: تلاوت روزانه چند آیه از قرآن کریم و افزایش آن به‌مرورزمان سبب کشش فرد به سمت قرآن خواهد شد و این لذت پایدار خواهد ماند. کافی است لذت قرآن خواندن و تلاوت آیات آن در جان انسان جان گیرد، آن زمان است که برکات تلاوت این کتاب آسمانی در زندگی انسان ریشه می‌دواند.

 حجت الاسلام رضوانی تصریح کرد:  ما مسلمانان معمولاً قرآن می‌خوانیم تا با آن به حال خوش معنوی برسیم و یا به‌وسیله آن خواسته‌های خود را از خداوند طلب کنیم، هرچند این نوع استفاده از قرآن اشکالی ندارد، اما هدف اصلی از نزول قرآن این است که انسان به‌وسیله آن خداوند را بشناسد و به اوصاف و خصوصیات الهی پی ببرد و با شناخت و عمل به احکام و دستوراتش، سعادت ابدی‌ را فراهم آورد.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا گفت: نزدیکی افراد به قرآن کریم باعث نجات آنان از انحراف می‌شود و به همان اندازه دور ماندن از منبع نورانی وحی باعث گمراهی و تیرگی قلوب می‌شود.

وی ادامه داد: توجه و دستگیری از نیازمندان و همنوعان، کمک های مومنانه، خیر خواهی برای اهل قبور، دعا برای شفا و سلامتی بیماران در این ماه مبارک مورد سفارش و تاکید قرار گرفته است.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا، ضمن محکومیت خرابکاری سایت هسته ای نطنز، بیان کرد: دستگاه های امنیتی باید روشن کنند که دشمنان و رژیم صهیونیستی چگونه توانستند در تاسیسات هسته ای نفوذ کرده و حمله سایبری و خرابکارانه داشته باشند.

وی اظهار کرد: انتخاب زمان عملیات در خلال مذاکرات، حکایت از یک عملیات هماهنگ و از پیش طراحی شده و در راستای سیاست چماق و هویج است.

حجت الاسلام رضوانی تصریح کرد: مطالبه جدی ملت ایران لغو تمامی تحریم ها پس از راستی آزمایی است که البته برای نتیجه مطلوب هم هیچ عجله ای نداریم.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: متاسفانه اینکه برخی مسئولین ادعا می کنند برای رفع مشکل اقتصادی مردم باید هرچه سریعتر مذاکرات را به نتیجه برسانند سخنی نادرست و مغالطه آمیز و تبلیغاتی است.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha