پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
او یک فرشته بود

حوزه/ "او یک فرشته بود"، به عنوان سریالی خط شکن در تلویزیون کشورمان، نخستین بار تصویر شیطان را در یک سریال مناسبتی ماه رمضان به تصویر کشید و جزو آثار مخاطب تا به امروز بوده است.

به گزارشخبرگزاری حوزه، سال ۱۳۸۴ برای نخستین بار تصویر شیطان در تلویزیون کشورمان به نمایش درآمد، آن هم در قالب سریالی جذاب با عنوان" او یک فرشته بود" که آن سال از شبکه دوم سیما پخش شد و اتفاقاً به طرز عجیبی مورد توجه آحاد مردم قرار گرفت.

به تعبیر بسیاری از منتقدین و کارشناسان، این سریال به کارگردانی علیرضا افخمی را می توان سرآغاز ورود تلویزیون به تولید سریال های ماورایی آن هم در ماه رمضان دانست.

در واقع "او یک فرشته بود" سریالی به شمار می رفت با محوریت خیر و شر که تا حدودی برای مخاطب وحشت آفرین هم بود و به خصوص بحث ورود دختری در ظاهر ساده و معصوم به خانه مردی متدین و معتقد که اهل مسجد و نماز بود و در نهایت به جهت وسوسه های شیطانی، اعتقادات دینی او در حال کمرنگ شدن بود.

این سریال با هنرمندی بازیگرانی چون مرحوم حسن جوهرچی، بهاره افشار، ثریا قاسمی، مریم کاویانی و رضا توکلی پس از گذشت ۱۶ سال همچنان در خاطره مخاطبان صدا و سیما باقی مانده، تا آن جا که امسال با پخش سریال "احضار" از شبکه اول سیما، همگان آن خاطره را در ذهن تداعی کردند که گویا تلویزیون به رسم و سنت تولید سریال های ماورایی در شب های ماه رمضان روی آورده است.

اجمالا ً قصه "او یک فرشته بود" از این قرار است که دختری به نام فرشته در یک حادثه رانندگی حافظه اش را از دست داده و به ناچار وارد زندگی یک خانواده پنج نفره می شود اما حضور او به مرور موجب اختلافاتی بین اعضای خانواده میزبان می‌شود تا این که در نهایت مشخص می‌شود که او شیطانی بوده که خود را در کالبد یک انسان ظاهر کرده و به این وسیله قصد فریب و اغوای خانواده به خصوص شخصیت اصلی ماجرا یعنی مرد خانه با بازی حسن جوهرچی را داشته است.

جدای از برخی انتقادات وارد به مفهوم و محتوای این سریال و چگونگی نشان دادن شیطان در اثر، آن چه حائز اهمیت است این که تنوع ژانری در سریال های مناسبتی رمضان و به خصوص پرداختن به آثاری از این جنس، چقدر برای جذب مخاطب می تواند مؤثر باشد، هر چند که باید تولید این قبیل سریال ها با رعایت موازین و حساسیت های شرعی و عرفی همراه باشد تا مبادا تولید سریال به دستاوردی مغایر با اهداف رسانه ملی منتج نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha