جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ظهیری

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران با بیان این که دوست داشتن و محبت کردن کلیدی است که قفل همه دلها و گره‌ها را باز می کند، گفت: انسانیت در ماه مبارک رمضان، تمرین بیشتر محبت کردن نسبت به دیگران است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم معصومه ظهیری در چهارمین قسمت از برنامه فصل همدلی که از لایو معاونت فرهنگی حوزه های علمیه خواهران پخش شد، به موضوع مهرورزی و محبت در خانواده پرداخت و اظهار داشت: بحث مهرورزی و محبت در خانواده به عنوان پایه و اساس تشکیل خانواده، استمرار پایبندی به اصول و ارزش های خانواده و چاشنی حرکتی است.

وی با بیان این که محبت پیوند زندگی را مستحکم تر می کند و رابطه ها را رابطه با آرامش و خشنودی قرار می‌دهد، افزود: نکته دیگر اینکه در یک خانواده مهرورز براساس همدلی و مهربانی گره از کارها نیز باز شده و تسهیل در امور صورت می گیرد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: اگر ما اساس کار را دوست داشتن یکدیگر قرار دهیم، حال خوب و مهربانی در خانواده حاکم شده و فضا آرام می شود و در یک فضای دارای آرامش، تصمیمات انسان براساس عقل، رابطه او براساس محبت و طراحی و برنامه ریزی او با دقت بیشتری انجام می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: لازمه ورود ما در بعضی از اوقات این است که اساس کار را محبت و مهرورزی قرار دهیم و برای اینکه بتوانیم این فضا را نگه داریم همواره باید چاشنی محبت را همراه داشته و بر آن بیفزاییم.

خانم ظهیری، ماه رمضان را ماه تغییر، تحول و تعالی عنوان کرد و بیان داشت: در این ماه، ما یک سری از ضعف های خودمان را با تغییر به سوی بهسازی پیش می بریم، گاهی متحول می شویم و جایی نیز خودمان را در جریان زلال ماه عبادت و بندگی شست و شو داده و متحول می شویم.

وی گفت: گاهی انسان زمینه تعالی را فراهم می کند و با توجه به این که انسان خوبی است، خانواده بسیار سرحالی دارد و رابطه هایش براساس عشق و محبت جریان دارد اما می خواهد متعالی و بهتر شود؛ برای این کار ابزارهایی لازم دارد و باید محبت را در کلام، نگاه و رفتارش تعالی ببخشد و به دیگران منتقل کند و ماه رمضان بهترین فرصت برای رسیدن به تعالی است.

 معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران یکی از ابزارهای محبت در ماه مبارک رمضان را گذشت از خطاهای دیگران برشمرد و افزود: در این ماه اعضای خانواده نسبت به یکدیگر از خطاها بیشتر گذشت می کنند و قدرت خودنگهداری و کنترل نفس خودشان را بیشتر مراقبت می کنند که این امر باید گسترش پیدا کرده و جنبه اجتماعی پیدا کند.

وی ادامه داد: دوست داشتن و محبت کردن کلیدی است که قفل همه دلها و گره‌ها را باز می کند و راهکاری برای رسیدن به بسیاری از اهداف است.

خانم ظهیری در پایان بهترین عبادت را دوست داشتن خلق خدا دانست و اظهار داشت: انسانیت در ماه مبارک رمضان، تمرین بیشتر محبت کردن نسبت به دیگران است و ما باید محبت خود به خانواده و دیگران را به یک مدل تبدیل کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha