جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله شب زنده دار (ره)

حوزه/ هنگامی که آیت الله شب زنده دار می خواستند از جهرم برای تحصیل راهی قم شوند پدر ایشان دعاهای بسیاری را برای فرزند خود می کنند. ایشان همه داشته های خود را از دعاهای پدر می دانستند.

حجت لاسلام محمد جعفر جوشن در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به معرفی اولیای الهی، اظهار کرد: آیت الله حاج شیخ حسین شب زنده دار(ره) یکی از بزرگان آسمان علمی  استان فارس است.

وی اضافه کرد: حضرت آیت الله جوادی آملی در وصف آیت الله شب زنده دار(ره) بیان می کنند که افرادی مانند ایشان کم نظر هستند. حضرت امام(ره) در سال ۵۸ هنگامی که به قم مشرف می شوند مستقیما برای بیتوته وارد منزل ایشان می شوند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه فارس، ادب را یکی از شاخصه های مهم آیت الله شب زنده دار جهرمی عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری نیز در خصوص این عالم بزگوار بیان می کنند که این شخصیت همیشه نو بودند، هنگامی که آیت الله شب زنده دار می خواستند از جهرم برای تحصیل راهی قم  شوند پدر ایشان دعاهای بسیاری را برای فرزند خود می کنند. ایشان همه داشته های خود را از دعاهای پدر می دانستند.

وی همچنین اخلاص را از دیگر ویژگی های آیت الله شب زنده دار جهرمی دانست و عنوان کرد: اینکه ایشان تمام داشته های خود را از جانب پدر و استاد و حتی دیگران می داند اوج اخلاص را می رساند،؛ ایشان هنگامی در میان رزمندگان حضور پیدا می کرد، دست رزمندگان را می بوسید.

حجت الاسلام جوشن افزود: ادب در زندگی آیت الله شب زنده دار موج می زد و این شاخصه ایشان درس آموز است. همچنین ایشان کتابی در باب معاد تالیف کرده بودند، هنگامی متوجه می شوند مشابه آن در بازار وجود دارد از چاپ آن خودداری می کنند. حضرت آیت الله سبحانی در وصف ایشان می گفتند در این چهل سالی که ایشان را در کرسی درس مشاهده کردیم دو ویژگی را در وجودش دیدم که یکی از آن تواضع و ادب و دوم همچنین تدریس بی نظر و کم نظیر ایشان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha