جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اعتراض دانشجویان مسلمانِ آمریکایی به قانون ضد­­ِحجاب در فرانسه

حوزه / تصویب قانون ضد­حجاب در ۳۰ مارس توسط مجلس فرانسه منجربه اعتراض انجمنِ مسلمانان دانشگاه سیاتل در آمریکا شد.

به­ گزارش گروه ترجمه ­خبر­گزاری «حوزه» ، طبق قانونِ موسوم به «ضدِ تجزیه­ طلبی» زنان مسلمانِ زیر ۱۸ سال از داشتنِ حجاب یا روسری در اَماکن عمومی و مدارس منع می­ شوند و همچنین پلیس اجازه دارد تا زنان محجبه را بازداشت­ کند .

«آمنه مجتهد»، استادِ مسلمانِ زبان های عربی و فرانسه در دانشگاه سیاتل گفت : همیشه و هر سال نزدیک به ­انتخابات شاهدِ اتخاذ چنین تصمیماتِ سیاسی هستیم. آن­ها سعی می­ کنند چیزی را به­­­ ما تحمیل کنند، بدون آنکه احساسات و هویت ما را درنظر ­بگیرند .

«آمنه ابراهیم»، رئیس سابق انجمن دانشجویان مسلمان در دانشگاه سیاتل اظهار داشت : حجاب عنصرِ اساسیِ هویت من است. تصمیم من برای استفاده از روسری ناشی از این بود که می­ خواستم در ظاهر آنچه را که از درون احساس می­کنم ، نشان­ دهم .

او ادامه داد: حقوق زنان در انتخابِ نحوه بیان ، لباس و پوشش ، نباید یک مسئله سیاسی باشد. حجاب انتخابِ من است. اینطور نیست که پدر، برادر یا شوهرم مرا به استفاده از حجاب مجبور کرد­ه ­باشند. با این­ حال ، به ­نظر می‌­رسد که تصویب قانون جدید در فرانسه این نظرات را نادیده می­گیرد و در­عوض بر ترویج سکولاریسم تمرکز دارد.

اعضای انجمن، از مردم سیاتل خواستند تا به­ تقویتِ مبارزه­ ی زنان مسلمان برای آزادی کمک­ کنند . آنها اظهار­کردند : اگر فقط نگرانِ حزب و گروه خودمان بوده و به­ فکر حقوق دیگران نباشیم، در واقع مدافع عدالت نیستیم.  مردم در ایالات متحده باید کاملاً به آنچه در فرانسه اتفاق می­ افتد اعتراض کنند، زیرا آنها با تصویب این قانون، آزادی را از یک گروه مذهبی سلب کرده ­اند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha