جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان یکی از رسالت ها و ماموریت های امروز را توجه به مسئله پذیرش عنوان کرد و از اساتید، روحانیون و طلاب خواست در این زمینه بیش از پیش اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در پیامی با تاکید بر اهمیت شناسایی و جذب افراد مستعد و علاقه مند برای ورود به حوزه علمیه، یکی از رسالت ها و ماموریت های امروز را توجه به مسئله پذیرش عنوان کرد و از اساتید، روحانیون و طلاب خواست در این زمینه بیش از پیش اهتمام داشته باشند و از فرصت باقی مانده برای ثبت نام در حوزه علمیه خراسان بهره ببرند.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه به عنوان پایگاه اصلی صیانت و حفاظت از دین و معارف الهی از گذشته تاکنون با تکیه بر سه اصل هدایت دینی، هدایت سیاسی و خدمات اجتماعی، گام نهاده و به ثمرات بی شماری دست یافته اند که بی شک اجر و مزد قلم فرسایی و مجاهدت های علمی آنان در محضر خدای متعال و حضرت ولی عصر (عج) محفوظ می باشد، آورده است: امروز جامعه، نظام و حتی عرصه بین الملل به ادامه همان مجاهدت ها در پاسخ گویی به نیازهایشان احتیاج دارد که نخستین گام برای تحقق این رسالت همان نام نویسی از مشتاقان و مستعدانی است که با لوای طلبگی، مشق زندگی کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه تبلیغ برای جذب و پذیرش بهترین ها در راستای انجام وظیفه دینی و به سرانجام رساندن رسالت الهی حوزویان نه یک کار مقطعی و کوتاه مدت بلکه فرصتی همیشگی و در طول سال است که اندیشمندی و تدبیر مخلصانه ای را می طلبد، بیان کرده است: از این رو طلاب و روحانیونی که همواره در راه خدمت به دین و معارف اهل بیت علیهم السلام خود را وقف کرده اند، به این مسئله مهم واقف اند.

وی افزوده است: رسیدن به حوزه علمیه ای در تراز انقلاب اسلامی و در مسیر تمدن سازی نوین اسلامی با تکیه بر تحول آفرینی مدنظر مقام معظم رهبری، یک رویداد زمان بندی شده صرف نیست، بلکه ابزار، اهداف و از همه مهمتر، نیروی انسانی متعهد و مجاهدی می خواهد که با روحیه بسیجی وار و دغدغه مند در طریق اعتلای پرچم دین، گام بردارند که این امر نیز تنها با همفکری، همراهی و مشارکت آحاد حوزویان محقق می شود و دست یافتنی است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    0 0
    سلام علیکم تا وقتی در مشهد یک مرجع تقلید تشریف نداشته باشد، اوضاع خراسان بهتر نخواهد شد. مجاهدت علمی نیاز به یک چشمه علم دارد، آیا تا به حال حوزه خراسان از یک مرجع درقم دعوت کرده است که مرجعیتش را به مشهد ببرد و مردم و طلاب دور او حلقه بزنند؟! خیر