جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جمعیت الوفاق بحرین

حوزه/ جمعیت وفاق اسلامی بحرین از رژیم آل خلیفه خواست اجازه دهد یک طرف مستقل و بی طرف به نمایندگی از سازمان ملل متحد در خصوص حوادث حمله به زندانیان بحرینی، تحقیق کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جمعیت وفاق اسلامی بحرین از رژیم آل خلیفه خواست اجازه دهد یک طرف مستقل و بی طرف به نمایندگی از سازمان ملل متحد در خصوص حوادث حمله به زندانیان بحرینی، تحقیق کند.

این جمعیت بحرینی در بیانیه ی خود گفت: روز شنبه، نیرو های رژیم آل خلیفه زندانیان سیاسی را که به اوضاع بد و نامناسب زندان در پی شهادت عباس مال الله در زندان، اعتراض کرده بودند، به شدّت مورد حمله قرار دادند و این حملات در ساختمان ۱۲ و ۱۳ زندان مرکزی "جو" شدید بود.

جمعیت وفاق بحرین با اشاره به اینکه از باتوم برای ضرب و شتم و از بمب های صوتی برای ایجاد ترس و وحشت در میان زندانیان شد و منجر به جراحت خونی زندانیان شد، افزود: از همین شیوه برای تهدید زندانیان استفاده شد.

این جمعیت با بیان اینکه مقامات امنیتی، ۳۳ زندانی را بعد از ضرب و شتم شدید، به مکان نامشخصی انتقال دادند، گفت: مسئولین زندان قبل از اقدام به تعرض به زندانیان، آب را قطع کرده بودند.

جمعیت وفاق اسلامی نسبت به وضعیت سلامت زندانیان و قرار گرفتن در معرض انتقام جویی و مجازات دسته جمعی مشابه آنچه در ماه رمضان ۲۰۱۵ رخ داد، بسیار ابراز نگرانی کرد و گفت: در آن سال نیرو های امنیتی به زندانیان روزه دار حمله کرده و به شدّت آنها را مجروح کردند.

مقامات بحرینی به ویژه وزیر کشور مسئول سلامت زندانیان هستند

جمعیت وفاق، مقامات بحرینی به ویژه وزیر کشور را مسئول سلامت زندانیان در زندان مرکزی "جوّ" در مقابل تجاوز های مسئولین وزارت کشور یا شیوع ویروس کرونا در زندان ها دانست و از آنها خواست به مطالبات مردمی در آزادی زندانیان به عنوان یک حق انسانی و ملّی پاسخ بگوید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha