پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام منابی

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اهواز، گفت: در مناطق محروم و حاشیه شهرستان اهواز توسط امامان محله، افطار ساده‌ای طبخ و میان مردم توزیع خواهد شد.

حجت‌الاسلام منابی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، ضمن قبولی طاعات و عبادات مسلمانان در ماه مبارک رمضان، اظهارداشت: یکی از اعمالی که در این ماه به آن اشاره شده و مورد تأکید روایات قرار گرفته، افطار به مؤمنین است.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اعظم(ص) مبنی بر «ثواب افطار دادن به روزه‌دار از خود روزه گرفتن بالاتر است»، گفت: حتی در بعضی از روایات افطار دادن ایشان به دیگران، نماد بخشش ایشان قلمداد شده است؛ ازاین‌رو لازم است مؤمنین با توجه به وضعیت بیماری کرونا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جهت تأسی به سیره پیامبر و اهل‌بیت(ع) این سنت حسنه را ترک ارج نهند.

حجت‌الاسلام منابی افزود: مؤمنین می‌توانند اقلام خشک برای تهیه افطاری با دسته‌بندی بهداشتی جهت مشارکت در ثواب این کار خیر اقدام کنند.

وی گفت: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اهواز با همکاری امامان محترم محلات و پایگاه‌های اجتماعی این شهرستان بنا دارد جهت فرهنگ‌سازی افطار ساده تعداد ۶ هزار پرس افطار ساده مانند آش و نان و پنیر و... را میان نیازمندان توزیع کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اهواز، در پایان اظهارداشت: همچنین موفق شدیم با کمک خیرین بیش از ۱۸۰۰ کیلو برنج را جهت طبخ غذا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تهیه تا إن‌شاءالله به‌زودی میان محرومان توزیع کنیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha