پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سعدی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعدی گفت: کیفیت اعمال انسان به ایمان او بستگی دارد اگر اعتقاد انسان  راسخ و یقین او کامل باشد، قطعاً این‌گونه انسانی عمل صالح انجام خواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام سعید سعدی، مدیرکل آموزش قوه قضائیه، در چهارمین جلسه از سلسله مباحث «تفسیر قرآن کریم» با اشاره به این‌که بر اساس آیاتی از سوره بقره خداوند مبارز می‌طلبد، اظهار داشت: از ابتدای نزول قرآن کریم تاکنون کسی نتوانسته یک آیه یا سوره مشابه آیات یا سوره‌های قرآن کریم بیاورد؛ از این رو خداوند می‌فرماید اگر می‌توانند یک آیه یا سوره مانند آیات یا سوره‌های قرآن کریم بیاورید.

وی افزود: اگر کسی هدایت‌های الهی را پذیرفت و به عدم توانایی در برابر قدرت لایزال الهی پی‌برد، خداوند به او بشارت بهشت می‌دهد «وَبَشِّرِ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ» یعنی به افرادی که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادن بشارت بده...

بیشتر بخوانید؛

انس با آیات الهی بهترین راه دوری از عذاب آخرت است

مدیرکل آموزش قوه قضائیه، با اشاره به این‌که همه امور باید رنگ الهی بگیرند، ادامه داد: این مطلب دو رکن دارد که شامل "ایمان و عمل صالح" است؛ از این رو ایمان باید مقدمه عمل باشد و این دو بدون هم فایده‌ای ندارند.

حجت‌الاسلام‌ سعدی خاطرنشان کرد: ایمان یعنی اینکه انسان یقین و باور قلبی داشته باشد که تعالیم الهی درست بوده و باور کند که به مؤید دیگری نیاز ندارد.

‌وی با اشاره به اینکه عمل صالح به معنای عمل خوب و نیک است، عنوان کرد: این عمل گاهی به کیفیت عمل و گاهی به‌عنوان عمل برمی‌گردد؛ به‌عنوان‌مثال کمک به ایتام عمل خوبی است اما این کمک باید به‌خوبی انجام شود.

مدیرکل آموزش قوه قضائیه در پایان گفت: کیفیت اعمال انسان به ایمان او بستگی دارد و اگر انسان اعتقاد او راسخ و یقین او کامل باشد، قطعاً این‌گونه انسانی عمل صالح انجام خواهد داد و کار خوب را به‌خوبی انجام می‌دهد.

لازم به ذکر است، علاقمندان می‌توانند جهت مشاهده پرونده خبری "تفسیر قرآن کریم" «(اینجــــــــــا)» کلیک کنند.


انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha