جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روزنامه نگار هندی: مسلمانان باید خودشان در جهت توانمندسازی تلاش کنند!

حوزه/ روزنامه‌نگار و نویسنده برجسته هندی ضمن بیان اینکه مسلمانان باید برای توانمندسازی خود و جامعه خودشان تلاش کنند، اظهار داشت که سیاست‌های دولت در این راستا ناکافی و بی‌فایده هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، به گفته غزاله وهاب روزنامه نگار و نویسنده برجسته هندی، مسلمانان در هند باید در جهت توانمندسازی خود تلاش کنند زیرا سیاست‌های دولت برای جامعه آنان «ناکافی» بوده است.

وهاب که آخرین کتاب خود را با عنوان «مسلمان زاده» ارائه کرده است، در مصاحبه اختصاصی گفت که مسلمانان برای پیشرفت جامعه خود باید گام بردارند و اظهار داشت: واضح است که سیاست‌های دولت ناکافی بوده و در آینده نیز به همین روال ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به سئوالی درباره آینده مسلمانان هند گفت: در این شرایط ، مسلمانان ثروتمند و توانمند باید گام بردارند تا فرصتهای تحصیل و اشتغال را برای افراد جامعه که به آن نیاز دارند تسهیل کنند.

وی افزود که آموزش صحیح باعث خواهد شد تا آنها «در بخش اشتغال رقابت کنند. و ابراز امیداوری کرد که این امر به آنها کمک کند تا بهتر با جریان اصلی ادغام شوند.

وهاب در کتاب خود به تجارب شخصی خود و همچنین منابع تاریخی و سیاسی اشاره دارد که در آن ریشه‌های اسلام در هند و همچنین وضعیت کنونی مسلمانان در این کشور با جمعیتی نزدیک به ۲۰۰ میلیون نفر ذکر شده است.

وهاب، که سردبیر مجله امنیت ملی فورس نیز هست، در کتاب خود گفت بسیاری از مسلمانان تظاهر به هندو بودن می‌کنند و نام خود را تغییر می‌دهند تا هویت دیگری به خود دهند. وی به خبرنگاران گفت که «همه اینها ناشی از ناامنی و تهدیدی است که تعداد زیادی از مسلمانان متوجه زندگی و معیشت خود می‌بینند.»

وی گفت: تا حد زیادی، این یک پدیده اخیر است که به رشد سیاست‌های جمعی مرتبط است‌ ... بخش خاصی از مسلمانان خود را در معرض آسیب می‌بینند. به دلیل مشخصات تحصیلی و شغلی ضعیف ، آنها در معرض نفرت هدفمند و همچنین خشونت قرار دارند.

گفتنی است از زمان به قدرت رسیدن حزب حاکم بهاراتیا جاناتا به رهبری نخست وزیر نارندرا مودی در سال ۲۰۱۴ ، خشونت علیه مسلمانان و سایر جوامع اقلیت به طور فزاینده‌ای در هند شیوع یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha