شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدرسه علمیه الزهرا(س) قیامدشت

حوزه/ مدرسه علمیه الزهرا(س) قیامدشت برای مقطع سطح ۲ (کارشناسی) از بین خواهران واجد شرایط، طلبه می‌پذیرد.

خانم سیده گلستانی هاشمی، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) قیامدشت استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به تاریخچه تاسیس این مدرسه، اظهار داشت: این مدرسه ۵ سال به صورت غیرمصوب فعالیت حوزوی داشت و با ادامه همین روند و فعالیت های تبلیغی که صورت گرفت و نیز با همراهی طلاب و بانوان جویای علم و تلاش های حجت الاسلام سید حسین امیری، امام جمعه شهر قیامدشت، مقدمات مصوب و رسمی شدن مدرسه علمیه الزهرا(س) قیامدشت فراهم گردید.

وی افزود: یکی از موانع عدم مصوب شدن این مدرسه در طی این سال ها وجود مدرسه علمیه شهرستان پاکدشت بود که با توجه به دشواری های مسیر و هم چنین پتانسیل و ظرفیت علمی بالای بانوان و مبلغین شهر قیامدشت تصمیم به مصوب و تاسیس مدرسه علمیه الزهرا(س) گردید.

خانم هاشمی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون ۱۶ استاد در مدرسه علمیه الزهرا(س) قیامدشت اشتغال به تدریس دارند، گفت: در حال حاضر با توفیق و عنایات حضرت ولیعصر(عج) و کرامات حضرت زهرا(س) ۸۷ بانوی طلبه به صورت تمام وقت مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به شرایط پذیرش در مدرسه علمیه الزهرا(س) قیامدشت، عنوان داشت: داوطلبان می توانند با مدرک دیپلم و با معدل مصوب اعلام شده توسط مرکز مدیریت در گروه های سنی اقدام به ثبت نام در حوزه علمیه نمایند. در سال جدید تحصیلی نیز عزیزان داوطلب متولد ۵۹ به بعد می توانند اقدام به ثبت نام و سپس تحصیل در حوزه های علمیه نمایند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) قیامدشت، با اشاره به برنامه های آموزشی و پژوهشی سال تحصیلی جدید، ابراز داشت: طبق برنامه ارائه شده و براساس بودجه پژوهش، این مدرسه کارگاه های مختلف مهارتی اعم از موضوع یابی، طرحنامه نویسی، منبع یابی و مقاله نویسی را با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب را در صورت وجود شرایط به صورت حضوری و در غیر اینصورت در بستر فضای مجازی برگزار خواهد کرد.

وی در ادامه به تأثیرگذار بودن حوزه های علمیه خواهران در سالم سازی نهاد خانواده و ایجاد امنیت پایدار در جامعه، اشاره کرد و افزود: گرم بودن خانواده و سالم بودن کانون آن نیازمند و ملزم به یک مادر متکی به اصول و معتقد به مسائل مذهبی و فرهنگی مناسب می باشد. خواهران طلبه عزیز در طول دوران تحصیل خود، بسیاری از واحد های درسی و کتب تحقیقی و پژوهشی را در زمینه خانواده، نقش همسری و مادر بودن را می گذرانند و حول محور این مسائل به تحقیق و پژوهش مشغول می‌شوند.

خانم هاشمی تصریح کرد: با توجه به اینکه در فضای مجازی، شبکه های معاند و رسانه های غربی تیر پیکان خود را به سمت دختر و مادر ایرانی گرفته‌اندپف حوزه های علمیه خود را موظف به این می دانند که در قالب کارگروه های تربیتی و مشاوره، گروه‌های تربیت فرزند، همسرداری و والدگری و همچنین مشاوره های زناشویی و روانشناسی به کمک مادران و بانوان عزیز مشغول به تحصیل در حوزه های علمیه بپردازد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) قیامدشت، در پایان با اشاره به برنامه های فرهنگی این مدرسه علمیه برای بانوان محلات، گفت: تاکنون برنامه های فرهنگی و تبلیغی همچون برگزاری کلاسهای آموزش احکام  پاسخ به سؤالات شرعی بانوان، برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم و تصحیح قرائت نماز، برگزاری کارگاه آموزش مباحث خانواده و سبک زندگی و ارائه مشاوره، پاسخ به شبهات دینی و اعتقادی، برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم و اخلاق  کاربردی برای بانوان سطح شهر، برگزاری کلاس های حفظ جزء سی قرآن کریم ویژه بزرگسالان و کودکان، فعالیت فرهنگی تبلیغی درفضای مجازی درکانال های ویژه بانوان وارائه خدمات مشاوره و... برگزار گردیده است. ۳۱۳/۴۲

مدرسه علمیه الزهرا(س) قیامدشت در یک نگاه | پذیرش بانوان متقاضی تحصیل

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha