سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نجفیان

حوزه / یک بازیگر گفت: در تولیدات مناسبتی ماه رمضان باید از تجمل‌گرایی پرهیز شود، اتفاقی که متاسفانه مدنظر قرار نمی‌گیرد.

رسول نجفیان؛ بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، ویژگی تولیدات نمایشی را برای ماه رمضان چنین توصیف کرد: تولیدات نمایشی رمضان معمولاً دو ویژگی دارد. ابتدا خصیصه سرگرمی آن است که به واسطه آن مخاطب جذب کار می‌شود. دوم ویژگی مفهومی که به اشاعه آموزه‌های معنوی و دینی اختصاص پیدا می‌کند، اما باید توجه داشت آنچه برای ماه رمضان تولید می‌شود، نمی‌تواند تنها یک وجه را در برگیرد، بلکه باید هر دو خصیصه مد نظر سازنده باشد.

وی افزود: کاری که برای رمضان پخش می‌شود به نظرم باید مخاطب را به فکر وادار کند فکری ‌که به واسطه غنای مفهومی بتوانند تاثیرگذاری نیز داشته باشد. در این زمینه منبع برای کارکردن کم نداریم، چراکه در ادبیات ما به وفور قصه‌هایی وجود دارد که در آن می‌شود معنویات را به خوبی مشاهده کرد.

این بازیگر گفت: متاسفانه آنچه در کلیات تولیدات مناسبتی مشاهده می‌شود چندان بر پایه مفاهیم معنوی و دینی خلاصه نشده است، بلکه بیشتر یا در آنها ظاهرگرایی و شعار را می‌بینیم یا اینکه به نوعی سبک زندگی تجملاتی در آن آثار مد نظر قرار می‌گیرد متاسفانه این آثار نیز همچون خوره در حال خوردن جامعه هستند.

این بازیگر با بیان اینکه جوانان در معرض کارهای مخرب قرار گرفته‌اند! بیان کرد: آسیب اصلی و جدی به قشر جوان وارد می‌شود، چون آنها با دیدن این تولیدات سعی می‌کنند ظاهرگرایی را پیشه کنند. همین ظاهرگرایی به نظرم باعث شده نه تنها جامعه داخل، بلکه جامعه جهانی دستخوش‌های افسردگی شود.

نجفیان تاکید کرد: آمریکا به عنوان پرچمدار کشوری که در آنجا آثار شیطانی تولید می‌شود در پی تخریب ذهن جوانان هست و متاسفانه این تخریب، تنها به مرز خودشان خلاصه نشده است، بلکه به نوعی همه جهان را در بر گرفته است. نمود بارز این اتفاق را در فیلم‌های آمریکایی که از تلویزیون یا شبکه‌های اینترنتی پخش می‌شود، می‌توان به وضوح دید.

این بازیگر متذکر شد: توصیه من این است کارهای نمایشی به گونه‌ای تولید شود که انسان را به خود وادارد همانگونه که ابراهیم ادهم به عنوان یک حاکم به واسطه یک اتفاق و تلنگر به خود آمد درضمن باید تاکید کنم تولیدات رمضانی باید ضمیر ناخودآگاه ما را هدف قرار دهد تا بفهمیم پیرامون ما چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

وی در پایان اظهار کرد: حرف خوب زدن با شعار دادن متفاوت است. یعنی وقتی به دیگران توصیه می‌کنیم کار خوب انجام دهند یا اینکه سبک زندگی ایرانی اسلامی را مدنظر قرار دهند باید خود نیز به آن متعهد باشیم این اتفاق اگر در میان تمام آحاد جامعه رخ دهد مطمئن باشید به تولیدات تلویزیونی نیز تامین پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha