پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
روزه خواری

حوزه/ مدیریت حوزه علمیه، جامعه روحانیت و جامعه اساتید حوزه علمیه استان فارس طی بیانیه مشترکی خواستار برخورد با حرمت شکنان ماه رمضان شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، مدیریت حوزه علمیه، جامعه روحانیت و جامعه اساتید حوزه علمیه استان فارس طی بیانیه مشترکی خواستار حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و برخورد با حرمت شکنان شدند.

در این بیانیه آمده است؛

باسمه تعالی

رئیس کل محترم دادگستری استان فارس

فرمانده محترم سپاه فجر استان فارس

فرمانده محترم نیروی انتظامی استان فارس

مدیر کل محترم صدا و سیمای فارس

دبیر محترم ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس

سلام علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما به استحضار می رساند شهر شیراز به برکت حضور فرزندان آل عصمت و عالمان ربانی و داشتن مردمی فهیم و معنویت گرا در طول تاریخ پیوسته مظهر رعایت آداب شریعت های توحیدی بوده است و در این میان با وجود اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان در این شهر اقلیت های دینی نیز همواره احکام و ارزش های شریعت اسلام را در انظار عمومی پاس می داشته اند.

و اکنون که ماه مبارک رمضان فرا رسیده و روزه داری به عنوان یک فریضه دینی بر همگان واجب شده طبیعی است که روزه خواری و مظاهر آن حتی اگر با عذر شرعی همراه باشد، وقتی در ملأ عام صورت گیرد حریم شکنی این ماه مبارک است و موجب ناخشنودی خداوند سبحان و جریحه دار شدن دل های مؤمنان خواهد بود.

لذا ضمن قدردانی از پیروان ادیان توحیدی و عموم مردم شیراز و استان فارس به دلیل حفظ حرمت این ماه عزیز از مسئولان امر مجدّانه می خواهیم نسبت به فرهنگ سازی بیشتر ارزش ها، در جهت حفظ حریم اخلاق و معنویت و پیگیری نسبت به برخی از حریم شکنی ها نسبت به ماه مبارک رمضان توسط برخی از غافلین که متاسفانه در موارد متعدد مشاهده شده است، به وظایف محوّله خود عمل کنند و جز رضایت خداوند بزرگ به چیز دیگری نیندیشند.

مدیریت حوزه های علمیه برادران و خواهران استان فارس

جامعه روحانیت شیراز

جامعه اساتید حوزه علمیه استان فارس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha