پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سیاوش چراغی‌پور

حوزه / یک بازیگر گفت: با این نظرکه سریال «بچه مهندس» در فصل اول و دوم کاری دوست‌داشتنی‌تر بود، موافقم.

سیاوش چراغی‌پور؛ بازیگر سریال «بچه مهندس» در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه،  پیرامون این مجموعه مناسبتی اظهار کرد: طبیعتاً فصل چهارم این سریال حال و هوای فصل اول و دوم را نخواهد داشت. در فصل اول و دوم داستان متمرکز بر مکانی تحت عنوان «خانه خورشید» بود که پیرامون زندگی کودکان و نوجوانان داستان را پیش می‌برد، اما از فصل سوم که قهرمان قصه به بزرگسالی شخصیت رسید داستان به بیرون از دیوارهای «خانه خورشید» رفت و طبیعتاً قصه تغییراتی یافت.

وی افزود: حضور من در فصل یک و دو پررنگ‌تر بود، چون در بخش اول معاون «خانه خورشید» بودم و در در فصل دوم مدیریت این مکان را بر عهده داشتم، ولی وقتی داستان به بیرون از خانه خورشید رفت طبیعتاً نقش من نیز کمرنگ‌تر شد، ولیکن به خاطر احترامی که برای احمد کاوری کارگردان فصل چهارم قائلم، بازی در فصل چهارم را نیز پذیرفتم. جدا از احترام به کارگردان، علاقه قلبیم به فصل اول و دوم دلیل دیگری برای حضورم در بخش جدید است.

این بازیگر در پاسخ به این سوال که چرا باید داستانی که بشدت انسانی و اخلاقی است در فصل ۳ و ۴ به سمت موضوعاتی رود که دوری تماشاگر را در پی داشته باشد؟ چنین توضیح داد: من نیز اعتقاد دارم که داستان در فصل اول و دوم شکلی دوست داشتنی داشت چون تراوشات ذهنی نویسنده و کارگردان بود، اما موقعی که به سفارش مسیری دیگر برای کار انتخاب شد، نتیجه دوری تماشاگر را در پی داشت. ما باید از مردم درس بگیریم وقتی می‌بینیم مخاطب مضمونی را پس می‌زند نباید با اصرار به کار خود ادامه دهیم.

چراغی‌پور تاکید کرد: نظرم را وقتی برای حضور در فصل ۴ دعوت شدم به دوستان گفتم، ولیکن افسوس که سیاست‌ها برخی مواقع از جاهایی تعیین می‌شود که دست عوامل نیست! من این رویکرد را نوعی سرمایه سوزی می‌دانم، چون تمام تلاشمان این است کاری کنیم که مردم به سمت ماهواره‌ها نروند، اما اینگونه روش‌ها آنها را بیشتر متمایل به آن رسانه‌ها خواهد کرد.

 وی در پایان درباره ویژگی کارهای رمضانی گفت: اینکه بخواهم یک شکل کار را برای این ایام تعریف کنم مورد پسند من نیست، اما طبیعی است در ایام ماه مبارک، مردم به دنبال کارهایی هستند که در آنها نوعی آرامش و معنویت وجود دارد. این اتفاق نیز الزاماً در یک شکل فیلمسازی رخ نمی‌دهد، بلکه در آثار خانوادگی و دیگر گونه‌ها نیز می‌تواند محقق شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha