شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حاج ابوالقاسم

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: در آیه ۱۵۱ سوره انعام نیز سیاست‌گذاری برای توسعه فرزند آوری و افزایش جمعیت موردتوجه واقع‌شده است که مبادا عده‌ای از ترس فقر فرزندان خود را از بین ببرند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی امروز هم‌زمان با هشتمین روز از ماه مبارک رمضان در ادامه سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم در حرم کریمه اهل‌بیت سلام‌الله علیها اظهار کرد: آیه ۱۱۶ سوره مبارکه انعام از قدرت ایستادگی برابر دشمنان بین‌المللی سخن به میان آورده که از شاخصه‌های دولت اسلامی است.

وی افزود: صاحب‌نظران دینی و دولتمردان باید به آیه ۱۱۶ انعام تمرکز و توجه جدی داشته باشند تا مبادا در دام دولت‌های غربی گرفتار شوند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی باید به سمت سبک زندگی دینی حرکت و از نظامت اجتماعی غربی اجتناب کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: دولت اسلامی باید به‌جای چشم دوختن به سازمان‌های غربی به سمت حرکت‌های درست دینی باشد و نباید در روند جهانی‌سازی باشد چون به اضمحلال جامعه اسلامی منجر می‌شود.

وی یادآور شد: در آیه ۱۵۱ سوره انعام نیز سیاست‌گذاری برای توسعه فرزند آوری و افزایش جمعیت موردتوجه واقع‌شده است که مبادا عده‌ای از ترس فقر فرزندان خود را از بین ببرند.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: روزی فرزندان در دستان خداوند است و اصل تکثیر فرزند مطلوب خداوند متعال بوده و محبوب درگاه الهی است که در روایات بسیار موردتوجه واقع‌شده است.

وی در ادامه گفت: کشورهای غربی برنامه‌های گسترده‌ای  برای افزایش جمعیت دارند اما نسخه کاهش جمعیت و کنترل موالید را برای کشورهای اسلامی می‌پیچند به همین خاطر یکی از شاخصه‌های دولت اسلامی در راستای فرزند آوری و افزایش جمعیت سیاست‌گذاری درست و حمایت‌های مالی است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: دولت اسلامی باید نگاهش به مسئولیت به‌عنوان آزمونی برای امانت‌داری باشد و نه فرصتی برای چپاول گری بلکه برای خدمتگزاری تلاش کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی اظهار داشت: دولت اسلامی باید حرکت خود را معطوف به تمدن اسلامی و از جامعه جهانی و روند جهانی‌سازی اجتناب کند.

وی در پایان گفت: دولت اسلامی باید دوره مسئولیت خود را در عمل و در زبان دوره خدمت و آزمون امانت‌داری بداند و روحیه جهادی، تلاش خستگی‌ناپذیر و سلامت اقتصادی از لوازم دولت اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha