پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
پوستر ماه رمضان

حوزه/در ایام ماه مبارک رمضان، طرح‌های قرآنی حدیثی و برنامه‌های تربیتی ویژه طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سیده زهرا حسینی در گفتگویی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: امسال نیز همچون سال گذشته با توجه به مصادف شدن ماه مبارک رمضان با ایام فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور طلاب در مجموعه جامعه الزهرا علیهاالسلام، با موافقت و تأیید و حمایت‌های معاون آموزشی تربیتی و با برنامه‌ریزی‌های اداره قرآن و حدیث و اداره امور تربیتی، به فضل الهی فرصت مغتنمی ایجاد شد تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای تعمیق و گسترش فعالیت‌های قرآنی و تربیتی، زمینه رشد و بالندگی معرفتی و معنوی را برای مخاطبان فراهم آوریم.

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به ضرورت انس طلاب با قرآن کریم، گفت: هدف از اجرای برنامه‌های قرآنی حدیثی در این ماه مبارک، ارائه مفاهیم و آموزه‌های قرآن و عترت با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و ایجاد بستر انگیزشی رقابتی در قالب طرح‌های مطالعاتی و مسابقات متنوع است.

حسینی افزود: جلسه آنلاین تفسیر موضوعی قرآن کریم با محوریت مباحث تربیتی و خانواده در هر روز ماه مبارک رمضان، متن تفسیر موضوعی آیات قرآن کریم بر طبق نکات تفسیری رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی، فایل صوتی و چکیده شرح دعای مکارم الاخلاق حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، ارائه روزانه عکس‌نوشته احادیث با شرح رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی، شرح ادعیه روزهای ماه مبارک رمضان و شرح حکمت‌های اخلاقی نهج البلاغه به صورت روزانه در فضای مجازی و گروه‌ها و کانال‌های طلاب منتشر می‌شوند.

وی ادامه داد: در جریان این برنامه‌های معنوی، ساعت مشخصی از روزهای ماه مبارک رمضان به تصحیح قرائت طلاب علاقه‌مند بخش مجازی و غیرحضوری، اختصاص داده شده است که با اجرای این برنامه، طلاب می‌توانند از حضور اساتید جهت ارتقای سطح قرائت و تصحیح قرائت نماز خود به صورت مجازی بهره‌مند شوند.

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام اضافه کرد: همچنین در این راستا تعدادی فایل‌های کوتاه و مفید آموزش قرائت قرآن کریم با صدای استاد حجت‌الاسلام والمسلمین علی قاسمی، جهت بهره‌مندی مبلغان در ماه مبارک رمضان در کانال محتوایی تبلیغی مبلغان به نشانی https://eitaa.com/mohtavqyetablighJameaAlZahra با همکاری اداره امور مبلغان بارگذاری می‌شود.

حسینی یادآور شد: برنامه مطالعاتی ارزشمند تفسیر سوره مبارکه نور از جمله مسابقاتی است که طی روزهای آینده در سایت و کانال جامعه الزهرا علیهاالسلام بارگذاری و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی عنوان کرد: برنامه‌های تربیتی و اخلاقی نیز به صورت محتوایی، فایل صوتی اخلاقی و تربیتی به صورت روزانه  در کانال تسنیم به نشانی https://eitaa.com/jz_tasnim و دیگر فضاهای مجازی ارائه می‌شود.

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام همچنین از ارتباط و تعامل با طلاب جدیدالورود در ماه مبارک رمضان و نیز تداوم سایر برنامه‌های اخلاقی و تربیتی ویژه طلاب، اساتید همیار تربیتی خبر داد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha