جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ازدواج‌های نامتعارف

حوزه/ رئیس اداره آموزش و فرهنگ سازی فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران گفت: با بررسی ۵۵ هزار پست کاربران فضای مجازی در سامانه رهنما عوامل مؤثر در گسترش موضوع ازدواج‌های نامتعارف در جامعه مشخص شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آقای محمدتقی جلیلی‌صفت، اظهار داشت: در ایران سیاست های کنترل جمعیت، اولین بار در تاریخ ۱۳۴۵ به صورت رسمی جزو برنامه‌ها قرار گرفت که تا سال ۵۶ و آغاز تحولات انقلاب اسلامی ادامه داشت.

وی با بیان این که از اوایل سال ۱۳۵۶ و با شروع دوران تحولات اجتماعی و سیاسی، برنامه تنظیم خانواده متوقف شد، افزود: بعد از پایان جنگ تحمیلی یعنی از سال ۱۳۶۸ سیاست تنظیم خانواده در ایران به اجرا درآمد، اما از اوایل دهه ۹۰ با نگرانی مسئولین از رشد منفی جمعیت و سالخوردگی جمعیت ایران این سیاست کنار گذاشته شده و در پی آن، فرزندآوری و افزاش زاد و ولد تبلیغ و ترویج شد.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ سازی فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: در چند سال اخیر، بحث جمعیت به یکی از مباحث چالشی در جامعه ایران تبدیل شده است و سامانه رهنما با بررسی پرکاربردترین هشتگ‌ها و کلیدواژه‌های حوزه جمعیت و فرزندآوری، به بررسی محتواهای کاربران در شبکه‌های اجتماعی پرداخته است.

وی با اشاره به این که از میان ۵۵ هزار پستی که سامانه رهنما بررسی کرده است، ۵۹ درصد محتواهای منتشر شده به موضوع ازدواج‌های نامتعارف و غیررسمی اختصاص داشته است، خاطرنشان کرد: این موضوعی قابل توجه و تأمل است.

 جلیلی‌صفت گفت: طبق نتایجی که سامانه رهنما ارائه می کند؛ بالا رفتن سن ازدواج، فرار از پذیرش مسئولیت، مشکلات اقتصادی و ترس از آینده از مهم ترین عوامل گسترش ازدواج های نامتعارف در جامعه ایران است.

وی بیان داشت: در بحث ازدواج های نامتعارف پست هایی که بیشترین توجه و تعامل را داشته اند، پست هایی هستند که با موضوع «شوگر ددی و شوگر مامی»، به ازدواج جوانان با افراد متمول با سن بالا، می پردازند که به دلیل مشکلات اقتصادی، نبود کار و هزینه های ازدواج و زندگی، سبک جدیدی از زندگی را در برخی جوانان رقم زده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha