سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/ گردهمایی فعالان حوزه هوش مصنوعی و علوم اسلامی

حوزه/ حجت الاسلام سعید صراف زاده گفت: به نظر می‌رسد هوش مصنوعی در فرآوری اطلاعات، دخالت در موضوع شناسی، بررسی خطا و انجام استنتاج می تواند نقش ایفا کند و این ها از کاربست های این تکنولوژی به شمار می‌روند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سعید صراف زاده در گردهمایی فعالان حوزه هوش مصنوعی و علوم اسلامی که در مدرسه معصومیه قم برگزار شد، گفت: یکی از چیزهایی که در بحث هوش مصنوعی اثرگذار و دارای نقش است «هدف به کارگیری» و دومین موضوع «کاربست هوش مصنوعی» است.

وی افزود: به نظر می‌رسد هوش مصنوعی در فرآوری اطلاعات، دخالت در موضوع شناسی، بررسی خطا و انجام استنتاج می تواند نقش ایفا کند و این ها از کاربست های این تکنولوژی به شمار می‌روند.

عضو شورای سیاست گذاری کلان پروژه هوش مصنوعی خاطرنشان کرد: احتمالاً مبادی ظهورات و مبادی استظهار را که مباحث اصولی هستند را نیز می‌توان با بهره‌گیری از هوش مصنوعی مورد توجه قرار داد.

وی گفت: یکی از عناصر مهم، داده و تنظیم داده‌هاست که در حوزه هوش مصنوعی باید مورد واکاوی قرار گیرد.

حجت الاسلام صراف زاده تصریح کرد: محدودیت‌های دسترسی به داده‌های تجمیع شده، مبانی نظری و روش های مورد استفاده در نرم افزارها نمونه هایی از حوزه‌های کاربست علوم اسلامی در فضای هوش مصنوعی هستند.

عضو شورای سیاست گذاری کلان پروژه هوش مصنوعی با تأکید بر لزوم مواجهه تحلیلی و هوشمندانه حوزویان با موضوعات مرتبط با هوش مصنوعی افزود: بحث مالکیت داده‌ها واقعاً بحث جدی و مهمی در تکنولوژی هوش مصنوعی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha