سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: همه ما با مشکلات، دروغ‌ها و بدقولی‌ها مشکل داریم و گلایه‌های خود را هم مطرح می‌کنیم اما اگر انتخابات کم رنگ داشته باشیم نظام لطمه می‌بیند؛ اینکه فلان مسئول اشتباه و دروغ گفته و فلان فرد اختلاس کرده، بله درست است و باید نقد و برخورد شود اما این نظام در مسیر انبیای الهی است و ما باید به دنبال حفظ آن باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر نهمین روز از ماه مبارک رمضان در محافل رسانه‌ای تفسیر سوره عنکبوت که هر روز در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می‌شود، با بیان اینکه آغاز سوره عنکبوت با موضوع امتحان الهی مطرح است، اظهار کرد: در این آیات آمده است که « بعضی ادعا می‌کنند که وقتی می‌گویند ایمان آوردیم، کافی است؛ خیر، ادعای ایمان کافی نیست و باید افراد آزمون دهند و امتحان شوند.»

وی اضافه کرد: قرآن کریم خطاب به مسلمانان در آیه‌های ۱۴ و ۱۵ سوره عنکبوت داستان حضرت نوح و بعد نیز داستان حضرت ابراهیم را مطرح می‌کند و دو پیامبر را مثال می‌زند تا مسلمانان بدانند این سختی‌ها برای انبیای الهی نیز بوده است.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه انبیای الهی همیشه با سختی‌ها روبرو بوده‌اند، عنوان کرد: صبر و استقامت اولین درسی است که از داستان حضرت نوح دریافت می‌کنیم؛ بر اساس روایتی از پیامبر اسلام(ص) انسان صبور نشانه‌هایی دارد که نشانه نخست خسته و کسل نشدن در امور مختلف است.

وی دومین نشانه انسان صبور را ناامید نشدن دانست و تصریح کرد: انسان صبور علاوه بر اینکه در آخرت جایگاهی متفاوت دارد در دنیا نیز به دستاوردهای مختلفی خواهد رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه ستم و ظلم انسان را به گمراهی می‌رساند، عنوان کرد: ظلم به خود، خدا و مردم انواع ظلم است و ظلم و ستم درجه‌های نیز مختلفی دارد که یکی از این درجه‌ها ظلم اعتقادی است.

وی با اشاره به اینکه هرکسی از خط انبیای الهی جدا شود ظالم است، تصریح کرد: همانطور که مخالفت با انبیای الهی ظلم است پیروی از ایشان نیز رهایی از ظلم است؛ اگر تمامی انبیا در یک جا جمع شوند با یکدیگر اختلاف ندارند چراکه همه آن‌ها فقط می‌گویند گناه نکنید، عبادت کنید و به دنبال طاغوت نروید درحالی‌که امروز در کشور خود ما هر دولتی سرکار می‌آید از بالا تا پایین همه مسئولان را تغییر می‌دهد و همه افراد تغییر می‌کنند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی‌العالمیه خاطرنشان کرد: شهدای بسیاری جان خود را فدای این نظام کردند تا به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی برسیم، ما نباید به بهانه عملکرد اشتباه یک مدیر، وزیر یا شخص خاصی، از نظام گله‌مند شویم و به دنبال حفظ نظام باشیم و اینکه بگوییم در انتخابات شرکت نمی‌کنیم و رأی نمی‌دهیم اشتباه است.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی برای همه ما یک ملاک و معیار است، مطرح کرد: باید برای هدفی که امثال شهید سلیمانی احترام قائل باشیم و در مسیر درست حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با تاکید بر اینکه حضور در صحنه انتخابات حفاظت از خون شهدا و شهید سلیمانی‌هاست، گفت: همه ما با مشکلات، دروغ‌ها و بدقولی‌ها مشکل داریم و گلایه‌های خود را هم مطرح می‌کنیم اما اگر انتخابات کم رنگ داشته باشیم نظام لطمه می‌بیند؛ اینکه فلان مسئول اشتباه و دروغ گفته و فلان فرد اختلاس کرده، بله درست است و باید نقد و برخورد شود اما این نظام در مسیر انبیای الهی است و ما باید به دنبال حفظ آن باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha