پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سیدحسین مومنی

حوزه/ استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت خدیجه سلام الله علیها اولین زنی بودند که به خدا و پیامبر صلوات الله علیه و آله ایمان آوردند، گفت: اگر مال ایشان نبود کار اسلام در شعب ابیطالب تمام شده بود و اگر دفاع و حمایت ایشان در برابر حملات قریش نبود جان پیامبر صلوات الله علیه و آله به خطر می افتاد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی در سخنرانی شب دهم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به وجوب شکر نعمات خداوند، اظهار کرد: نعماتی که خداوند به ما داده است از قبیل جوانی، فراقت، حیات، سلامتی و دیگر نعمات در حال از بین رفتن هستند و اگر شکر آنها را به درستی انجام ندهیم از ما گرفته می شوند.

وی با بیان اینکه باید مراقب بود که نعمت های خداوند به آسانی از دستمان نروند، گفت: نعمت های خداوند سرمایه های ما هستند و این سرمایه را نباید به آسانی از دست داد بلکه باید در جای خود و به بهترین شیوه هزینه کرد تا به نتیجه مطلوب برسیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند در برابر سرمایه ای که به ما داده ما را تشویق به تجارت و معامله با خود کرده است، ادامه داد: خداوند در آیه ۹ و ۱۰ سوره صف می گوید اگر می خواهید به شما تجارتی بیاموزم که شما را از عذاب دردناک خداوند نجات دهد آن تجارت این است که به خدا و رسول ایمان بیاورید و با مال و جان خود در راه خداوند جهاد کنید و این کار برای شما بهتر از هر کار دیگری سود دارد.

وی با بیان این که شهدا سرمایه جوانی و حیات خود را با خدا معامله و در راه دین خدا مجاهدت کردند، افزود: امروز مشکلات زیادی در کشور داریم ولی حل نشدنی نیست و راه حل آن مجاهدت در راه خدا و دین خدا با مال و جان و آبرو است.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان اینکه منافقان غرب گرا برای از بین بردن دین مردم کمر بسته اند، تصریح کرد: مسئولان و کسانی که تریبون دارند نباید در برابر نفاق سکوت کنند و باید با مال و آبروی خود مجاهدت و از ولایت و نظام اسلامی دفاع کنند.

وی با ابراز گلایه از افرادی که در جبهه ولایت تریبون دارند و در مقابل حرف هایی که بوی نفاق از آن به گوش می رسد سکوت کرده اند، افزود: خط نفاق در بحث فرهنگی مدام به ما ضربه می زند و امروز شاهدیم که در بحث اقتصادی هم کمر به ناراضی کردن مردم از نظام اسلامی بسته است بنابراین تقاضای من این است که سکوت نکنید و با حفظ دستورالعمل ها حرف بزنید زیرا این انقلاب مجانی به ما نرسیده است.

کارشناس مذهبی حرم مطهر بانوی کرامت حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها را از مصادیق آیه ۱۰ سوره صف عنوان کرد و گفت: پیامبر صلوات الله علیه و آله پا گرفتن و ادامه یافتن اسلام را مدیون حضرت خدیجه سلام الله علیها می دانستند و حضرت خدیجه سلام الله علیها با مال، جان و آبروی خود در راه اسلام و دین خدا جهاد کردند و به همین خاطر خداوند و جبرئیل به ایشان سلام رساندند و بهشت را برایشان بشارت دادند.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه سلام الله علیها اولین زنی بودند که به خدا و پیامبر صلوات الله علیه و آله ایمان آوردند، گفت: اگر مال ایشان نبود کار اسلام در شعب ابیطالب تمام شده بود و اگر دفاع و حمایت ایشان در برابر حملات قریش نبود جان پیامبر صلوات الله علیه و آله به خطر می افتاد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha