جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه سرنوشت مردم و کشور، میدان آزمون و خطا نیست، گفت: بنا به فرمایش امام علی(ع) ورود در عرصه انتخابات بدون برنامه ریزی و حساب و کتاب و داشتن کارآمدی خیانت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در همدان، در پیام جمعه این هفته با اشاره به اینکه موضوع انتخابات از مهمترین مسائل روز کشور است، اظهار داشت: امیرالمومنین(ع) در غرر الحکم به خوبی ملاک‌های ورور در عرصه انتخابات را تبیین کرده‌اند و لازم است که در این ایام مورد مطالعه قرار گیرد.
وی افزود: فردی که به دنبال ورود در عرصه مدیریت اجتماعی است، باید اندیشمند باشد، به این معنی که با برنامه ریزی دقیق و داشتن برنامه وارد عرصه انتخابات شود.
نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه سرنوشت مردم و کشور، میدان آزمون و خطا نیست، گفت: بنا به فرمایش امام علی(ع) ورود در این میدان بدون برنامه ریزی و حساب و کتاب و داشتن کارآمدی خیانت است.
وی با بیان اینکه امروز نیازمند کسانی هستیم که دارای برنامه‌های عملیاتی باشد، مطرح کرد: البته برنامه‌ها باید منطبق بر واقعیت‌های بین المللی و شناخت درست از دشمن باشد.
امام جمعه همدان با اشاره به اینکه وضعیت امروز کشور ناشی از برنامه‌هایی است که منطبق بر شناخت درست از واقعیت‌ها نبوده، یادآور شد: ویژگی بعدی کاندیدای انتخابات این است که در دفاع از حق پر جرأت، قاطع و استوار باشد.
وی با بیان اینکه تحقق عدالت در جامعه، ایستادگی در مقابل زیاده خواهان و دفاع از مظلومان نیازمند دل پر جرأتی است، گفت: ما به کسی نیاز داریم که از فضای رسانه ای دشمن نهراسد و در اقامه حق سستی نکند.
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در ادامه به تشریح ضرورت حضور در انتخابات پرداخت و خاطر نشان کرد: دشمن با استفاده از فضای رسانه‌ای خود در حال تبلیغ بر عدم شرکت در انتخابات است، اما آیا این تبلیغ عدم مشارکت به خاطر منافع کشور ماست؟
وی با اشاره به اینکه شاید برخی از دشمنان دارای اصالتی ایرانی باشند، اما در آن طرف مرزها در حال توطئه چینی برای کشور هستند، گفت: چطور دشمن به فکر منافع کشور ماست، در حالی که هر روز به فکر تقویت تحریم ها و در فشار قرار دادن ملت و کشور است.
امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه اقدام دشمن نشان دهنده اهمیت حضور و مشارکت مردم در انتخابات است، یادآور شد: در کنار اینکه مردم می‌توانند سست کننده نقشه‌های دشمنان باشند، باید بدانند که قطعاً حضور و مشارکت آنها در سرنوشت کشور اثرگذار است.
وی با بیان اینکه پس از تبیین اهمیت مشارکت در انتخابات نوبت به نحوه انتخاب می‌رسد، اظهار داشت: امام علی (ع) در نامه‌ای به مالک اشتر ویژگی‌های یک مدیر را به خوبی تبیین کردند و فرمودند: نباید تحت تاثیر هواهای نفسانی، جناح بازی و تمایلات شخصی فردی را انتخاب کرد.
نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه فرد منتخب باید دردهای مردم را احساس کند، یادآور شد: باید کسی را انتخاب کنیم که واقعاً بتواند مشکلات مردم را حل کند و در کنار مردم حضور داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه انتظار به حق مردم از مسئولان و دولتمردان، تمرکز بر معیشت مردم و اقتصاد است، عنوان کرد: از آنجایی که به فضای انتخابات نزدیک می‌شویم بنابراین این فضا نباید دولت را به حاشیه بکشاند و از پرداختن به مسائل معیشتی مردم غافل شود.
امام جمعه همدان خواستار توجه ویژه به مسایل معنوی در ستاد ملی کرونا شد و گفت: پس از ۱۴ ماه تجربه در میدان مقابله با کرونا نیازمند بازنگری در پروتکل‌ها و به روز رسانی آنها خصوصاً در حوزه مسائل معنوی و برگزاری مراسم‌های مذهبی هستیم.
وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران امدادهای غیبی را از طبس تا دفاع مقدس بارها و بارها به چشم دیده‌اند، بادآور شد: با توکل به پروردگار عالم و صبر می‌توانیم از این مشکلات با موفقیت عبور کنیم.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha