پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نادر رنجبر

حوزه/مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: امروز بحران کرونا و بحران های دیگری که قبل از این وجود داشته، شکل‌گیری گروه‌های جهادی در حوزه‌های علمیه نشانه بلوغ حوزه های علمیه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین نادر رنجبر، امروز در دیدار اعضای گروه جهادی «یاوران سلامت» حوزه علمیه کردستان با نماینده ولی فقیه در استان، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان اظهار داشت: یکی از مهمترین شاخصه های بلوغ یک مجموعه که شامل حوزه های علمیه هم می‌شود، مسئله اجتماعی شدن و در کنار اجتماع بودن است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: حوزه‌های علمیه زمانی می‌توانند رسالت واقعی خود را انجام دهند که در جامعه حضور داشته باشند، چیزی که جزوی از سیره رسول اکرم(ص)، اهل بیت علیهم السلام و علمای اسلام بوده است.

 استاد حوزه علمیه کردستان بیان کرد: طلبه زمانی که وارد حوزه علمیه می‌شود باید افق دیدش نسبت به آینده جامع باشد، باید این آموختن‌ها خروجی‌اش این باشد که دردی از دردهای اجتماع را درمان کند.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر تصریح کرد: امروز بحران کرونا و بحران های دیگری که قبل از این وجود داشته، شکل‌گیری گروه‌های جهادی در حوزه‌های علمیه نشانه بلوغ حوزه های علمیه بود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان افزود: وقتی مردم دچار گرفتاری شدند، گروه های جهادی با آن روحیه ایثار و از خودگذشتکی که از خود داشتند، وارد جامعه شدند تا بتوانند گره‌ای از گره‌های جامعه را حل کنند، کما اینکه گروه‌های جهادی در کردستان هم همین طور بود.

وی تصریح کرد: از روزی که زلزله کرمانشاه اتفاق افتاد، بستری مهیا شد که گروه‌های جهادی در کردستان شکل گرفت و در سیلی که در استان لرستان اتفاق افتاد گروه های جهادی با حضور خودشان توانستند قدم های بزرگی بردارند.

وی با اشاره به اینکه امروز هم در شرایط کرونایی گروه‌های جهادی همین وظیفه را با تمام توان خودشان انجام می دهند، گفت: هم در بین طلاب و هم در بین کادر و اساتید حوزوی این دغدغه وجود داشت، برخی از طلاب در روزهای نخستین کرونایی در بیمارستان‌ها حضور پیدا کردند و در خدمت کادر درمان و بیماران کرونایی بودند و حضور این دوستان  در این مراکز مایه آرامش کادر درمان و بیماران شد.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر عنوان کرد: گروه یاوران سلامت هم که بعدها شکل گرفت، دوره های آموزشی لازم را در ۲ دوره آموختند که در این دوره ها، طلاب و اساتید حضور خوبی داشتند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: حضور اساتید و کادر در کنار بیماران کرونایی به‌عنوان مشاور بسیار پرثمر بود و مورد استقبال مسئولین بهداشت و درمان استان قرار گرفت.

این استاد حوزوی افزود: یکی از آثاری که گروه های جهادی برای همه ما طلاب و روحانیون که در کنار بیماران کرونایی بودیم، مسئله عامل تربیت نفس خود ما بود.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر تاکید کرد: وقتی آدمی در راه خدا قدم برمی‌دارد، اولین خیرش برای خود انسان است و حس مسئولیت در درون انسان نسبت به جامعه را ایجاد می کند.

وی عنوان کرد: وقتی که مردم می‌دیدند که طلاب و روحانیون در بیمارستان ها حضور پیدا می‌کردند این امر باعث می‌شد که آنها هم آرامش بگیرند.

مدیر حوزه علمیه کردستان با تقدیر از همکاری خوب قرارگاه خاتم الاوصیاء استان، خاطرنشان کرد: با همکاری حوزه علمیه و قرارگاه خاتم الاوصیاء کردستان دوره مشاوره بالینی تبلیغ برای ماموستاهای اهل سنت استان برگزار شد که بعد از برگزاری این دوره، این عزیزان در بیمارستان ها حضور پیدا کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha