سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه قزوین بر ضرورت تشکیل شورای اندیشه ‌ورز در تبیین و ترویج هر چه بیشتر امر زکات تأکید کرد و گفت: با تشکیل شورای اندیشه‌ورز می‌توانیم مطالعات دقیق‌تری در راستای اینکه چه کنیم تا همت مردم در امر زکات بیشتر شود، انجام بدهیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در نخستین جلسه شورای زکات استان قزوین در سال ۱۴۰۰ که در حیاط مدرسه علمیه شیخ‌الاسلام برگزار شد، گفت: در اسلام به موضوع مبارزه با فقر و حمایت از محرومان، مستضعفان و فقرا بسیار اهمیت داده شده است و برای این امر، انسان به کار و تلاش و مشارکت عمومی در رفع فقر توصیه شده است.

وی تصریح کرد: خداوند فرموده در اموال شما برای سائل و محروم حقی قرار داده شده است و لازم است تلاش کنیم تا حق سائل و محروم را از اموالمان بپردازیم تا شاهد ریشه کن شدن فقر در جامعه باشیم.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: در دعاهای شریف ماه مبارک رمضان بسیار توصیه شده است که برای رفع فقر و گرسنگی هم‌نوعان تلاش کنیم و در این امر خداپسندانه مشارکت جدی داشته باشیم و رسول خدا (ص) توصیه کرده‌اند حتی با یک نصف خرما و یک لیوان آب مؤمنان را به افطار مهمان کنیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در دعاهای بعد از نماز در ماه مبارک رمضان نیز دعا برای رفع فقر دیده می‌شود و این مهم به خوبی نشان می‌دهد که می‌باید همه بخش‌های جامعه از مسئولان تا مردم  برای رفع نیازهای مادی مؤمنان کوشا باشند.

 وی عنوان کرد: اهمیت دادن به مبارزه با فقر، ترویج امر زکات و فریضه وجوهات شرعی با تبیین آیات، احادیث و روایات مربوط به این حوزه امکان‌پذیر خواهد بود چرا که هر جا آگاهی مردم نسبت به مبانی دینی بیشتر شده است، مشارت جدی‌تری داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بر ضرورت تشکیل شورای اندیشه ‌ورز در تبیین و ترویج هر چه بیشتر امر زکات تأکید کرد و افزود: با تشکیل شورای اندیشه‌ورز می‌توانیم مطالعات دقیق‌تری در راستای اینکه چه کنیم تا همت مردم در امر زکات بیشتر شود، انجام بدهیم و نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

 رئیس شورای زکات استان قزوین استفاده از پیشکسوتان در امر زکات را راهگشا دانست و اضافه کرد: استفاده از چهره‌های پیشکوست در عرصه زکات برای معرفی تجربه‌های موفق بسیار مؤثر است و لازم است کسانی که نتیجه عملی کار خود را در پرداخت زکات دیده‌اند به جامعه معرفی کنیم.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha