پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مریم دل افکار

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان فارس گفت: در حوزه فرهنگ عمومی، اعتقاد و باور عمومی مردم و به طور خاصِ باور مسئولان، به علوم انسانی اسلامی را تقویت کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، مریم دل افکار امروز در وبینار ظرفیت ها و خلاءهای پژوهشی درحوزه علوم انسانی اسلامی که در مدرسه علمیه غدیریه شیراز برگزار شد، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص فراگیری علوم اسلامی انسانی اظهار کرد: باید در حوزه فرهنگ عمومی، اعتقاد و باور عمومی مردم و به طور خاصِ باور مسئولان، به علوم انسانی اسلامی را تقویت کنیم.

وی به دلایل خلاء علوم اسلامی در جامعه اشاره و اضافه کرد: علت خلاء های علوم انسانی، استفاده دانشگاه ها از منابع ISI و sid به جای استفاده از منابع دینی است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان فارس، افزود: برای از بین بردن این خلاء ها باید عرصه آموزش و پژوهش را به رتبه های علمی نزدیک کنیم و نشریه های  علمی و پژوهشی حوزوی را جدی بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه علوم انسانی اسلامی به عنوان یک باور، یک الگوسازی در ادبیات نهادهای آموزشی ما مطرح نشده و راه حل این معضل کاربردی کردن علوم اسلامی و انسانی در تمامی عرصه ها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha