جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شعار سال

حوزه / استاد مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) فامنین با بیان اینکه توجیه مردم، مسئولان و تولید کنندگان در رابطه با وظایف آنها نسبت تحقق شعار سال از اولویت‌های روحانیون و مبلغان باشد، گفت: روحانیت باید میزان تحقق شعار سال و اقدامات مسئولان در این حوزه را از دولت، مجلس و حتی از استانداران مطالبه کند .

حجت الاسلام احمد علی عبدی از اساتید حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) فامنین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به فعالیت‌های دشمن در عرصه جنگ اقتصادی، اظهار داشت: شعار سال که توسط رهبر معظم انقلاب هر ساله مطرح می‌شود، نشان دهنده نقشه راه و تبیین کننده مسیر مدیریتی کشور است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با دید روشنگرانه خود نقشه های دشمن را نقش بر آب می کنند، گفت: از آنجایی که دشمن تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی در حوزه اقتصاد قرار داده است، بنابراین حضرت آقا شعار سال را به همین بحث و مقابله با نقشه دشمنان اختصاص دادند.

حجت الاسلام عبدی با اشاره به لزوم رفع موانع تولید توسط مسئولان، یادآور شد: قسمتی از موانع تولید مربوط به تحریم‌ها و فشار حداکثری دشمنان است، اما بخش مهمی از آن ناشی از عدم تحقق و توجه نکردن به چشم انداز کلی است که رهبر معظم انقلاب آن را تبیین کرده‌اند.

وی افزود: خروج سرمایه‌ها، عدم حمایت دولت از تولیدکنندگان و عدم اقدامات لازم برای تحقق و پیگیری شعار سال از مواردی است که باید در راستای برداشتن موانع و ایجاد رونق تولید در کشور به صورت ویژه به آن پرداخته شود که برای این امر نه صرف برگزاری جلسه که باید اقدامات لازم و پیگیری‌های مستمر در دستور کار قرار گیرد.

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه تحقق شعار سال تنها بر عهده دولت نیست، یادآور شد: برای پشتیبانی و رفع موانع تولید همه مردم و مسئولان باید نسبت به وظیفه خود آشنا باشند و در همان حوزه عمل کنند و وارد صحنه شوند.

وی با بیان اینکه تولید ملی، بدون فراهم کردن زیر ساخت‌های تولید محقق نمی‌شود، خاطرنشان کرد: حمایت و پشتیبانی از تولید و تولیدکنندگان یکی از مهم‌ترین زیر ساخت‌هایی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و از آن غافل نباشند.

حجت الاسلام عبدی در ادامه به نقش حوزه‌های علمیه در تحقق شعار سال پرداخت و گفت: تبیین شعار سال و لزوم حمایت از این شعار، موضوعی است که حوزه به خوبی می‌تواند نسبت به آن برنامه دقیقی را اجرا کند و با استفاده از ظرفیت مبلغان و روحانیون به خوبی آن را در سطح جامعه پیاده کند.

وی با بیان اینکه توجیه مردم، مسئولان و تولید کنندگان در رابطه با وظایف آنها نسبت تحقق شعار سال باید از اولویت‌های روحانیون و مبلغان باشد، مطرح کرد: روحانیت باید میزان تحقق شعار سال و اقدامات مسئولان در این حوزه را از دولت، مجلس و حتی از استانداران مطالبه کند و پیگیر این مساله مهم باشد و مانع از به فراموشی سپردن آن شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha