چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام کیانی

حوزه/ رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان همدان با اشاره به اجرای طرح محله همدل، گفت: هدف اصلی این طرح ایجاد امید بخشی در جامعه و محلات مختلف و اعمال گفتمان تواصی در جامعه و در بین مردم است.

حجت الاسلام علی مراد کیانی رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به اجرای طرح محله همدل در همدان، اظهار داشت: قطعا در هر محله مسائل و مشکلات متعددی برای ساکنین و خانواده‌های آن، وجود دارد و لذا در طرح محله همدل به دنبال آن هستیم تا با استفاده از ظرفیت مردم هر محله، مشکلات موجود به وسیله خود مردم حل شود.

وی با بیان اینکه ممکن است برخی از محلات مشکلات متعددی داشته باشند که در این صورت باید اولویت سنجی صورت گیرد، گفت: انتخاب مسائل دارای اولویت بر عهده خود اهالی محل و محوریت با امام جماعت مساجد است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان همدان یکی از مهم‌ترین مشکلات خصوصا در یک سال گذشته را مسائل مربوط به کرونا دانست و یادآور شد: پس از شیوع ویروس کرونا، بسیاری از افراد یا مشاغل خود را از دست داده‌اند و یا با مشکلاتی از نظر اقتصادی روبرو شدند، ضمن آنکه در کنار این مشکلات باید تورم سرسام آوری که معیشت و زندگی بسیاری از مردم را تحت تاثیر قرار داده را هم مد نظر داشته باشیم.

وی افزود: گاهی از اوقات با دیدن سیل مشکلات، این حس در مردم ایجاد می‌شود که دیگر توانایی حل مشکلات در جامعه وجود ندارد که در نتیجه حس یاس و نامیدی در جامعه حاکم می‌شود، در حالی که با اجرای طرح محله همدل و استفاده از ظرفیت مردمی می‌توان ثابت کرد بدون اتکا به دولت و نهادهای دیگر، بخش عمده‌ای از مشکلات توسط خود مردم قابل حل است.

حجت الاسلام کیانی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر مساله امیدبخشی در جامعه بسیار تاکید دارند، خاطر نشان کرد: حضرت آقا در سخنرانی اخیر خود بر تواصی به حق و تواصی به صبر تاکید کردند و این یک نگاه راهبردی در ادامه مسیر انقلاب است که باید به صورت ویژه به آن توجه داشت.

وی با تاکید بر اینکه زنجیره تواصی در جامعه باید اجرا شود، مطرح کرد: اگر خدای نکرده این زنجیره قطع شود آسیب‌های جدی در جامعه و در بین مردم ایجاد خواهد شد که این موضوع اهمیت اجرای موفقیت آمیز آن را دو چندان می‌کند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان همدان تصریح کرد: عمل به تواصی حق و صبر را در حوزه گفتار نمی‌توان جا داد و ضروری است تا در میدان عمل برای عملیاتی شدن آن، با برنامه ریزی دقیق، اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه طرح محله همدل اقدام عملیاتی در راستای تحقق توصیه به تواصی به حق و صبر می‌باشد، گفت: این برنامه در سه مرحله شهرستانی (اول تا سوم تیر)، استانی (۱۰ تا ۲۰ تیر) و کشوری (۲۵ تیر تا ۶ مرداد) برگزار خواهد شد و اختتامیه جشنواره نیز در ایام عید قربان تا غدیر خواهد بود.

حجت الاسلام کیانی با اشاره به اینکه همه دغدغه مندان و گروه‌های جهادی و مطالبه‌گر می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند، اظهار داشت: هئیت‌های مذهبی، مساجد با محوریت امام مسجد، پایگاه بسیج، گروه‌های جهادی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی، موسسات قرانی و حتی گروه‌های ورزشی می‌توانند در این عرصه ورود کنند و به دنبال رفع مشکلات محل باشند.

وی تصریح کرد: افراد، برای ثبت نام در رابطه با هر مشکلی که با آن در محله خود مواجه هستند، می‌توانند عدد ۱ را به شماره ۵۰۰۰۱۷۵ ارسال کنند و در لینکی که برای آنها ارسال می‌شود مشکلات محل خود را در آنجا ثبت کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان همدان با بیان اینکه در پایان دوره، طرح‌های ارسالی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت، گفت:  پس از حل مساله، فرد یا گروه، با ثبت گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های خود را در سایت مهرواره، این اقدامات مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و سپس برترین ایده‌ها در سطح ملی معرفی و طرحی که بالاترین امتیاز را در سراسر کشور کسب کند، در پایان دوره مورد تقدیر قرار خواهد گرفت که برای این مقام جایزه ۲۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح در شهرستان‌ها و استان‌های دیگر نیز مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت، یادآور شد: هدف اصلی این طرح ایجاد امید بخشی در جامعه و محلات مختلف و اعمال گفتمان تواصی در جامعه و در بین مردم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha