جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 955740
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
رهبر قنبری

حوزه/ یک تهیه‌کننده سینما و تلویزیون گفت: در آثار مناسبتی شخصیت‌پردازی درستی صورت نمی‌گیرد، مثلاً یک فرش فروش یا یک کارگر صرفاً عنوان این شغل را یدک می‌کشند، اما پیچیدگی‌های آن شغل در نقش دیده نمی‌شود!

رهبر قنبری کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، پیرامون کارهایی که قرار است در ایام ماه مبارک روی آنتن رود، چنین اظهار نظر کرد: من سریال‌های امسال را ندیدم، اما کارهایی که در سال‌های گذشته در این ایام روی آنتن می‌رفت را دیده‌ام، برای همین ارزیابی من این است که موضوعات و آدم‌ها در این تولیدات مصنوعی هستند و حتی ایمان و تشرعی که از آن حرف می‌زنند واقعی نیست.

وی افزود: در آثار مناسبتی شخصیت‌پردازی درستی صورت نمی‌گیرد، مثلاً یک فرش فروش یا یک کارگر صرفاً عنوان این شغل را یدک می‌کشند، اما پیچیدگی‌های آن شغل در نقش دیده نمی‌شود!

این کارگردان تاکید کرد: به نظرم مهمترین شرط برای سریال‌های مناسبتی این است که درد و رنج مردم در این آثار دیده بشود، و الاّ هر آنچه ساخته می‌شود مصنوعی خواهد بود. با این توضیح خودتان ارزیابی کنید در کارهایی که با این عنوان روی آنتن می‌رود آیا آلام مردم وجود دارد؟

وی درباره شرایط ساخت آثار دینی گفت: این تصور که یک سریال دینی حتماً باید به صورت مستقیم موضوعی مذهبی را مدنظر قرار دهد آسیبی است که در این تولیدات رایج شده، درصورتیکه باید بطن اثر مربوطه معنا و روح واقعی مضامین دینی دیده شود.

قنبری ادامه داد: می‌خواهم از خود قرآن برای بیان منظورم کمک گیرم. در قرآن آمده است که ابتدا بروید و نعمت‌های خدا سود ببرید آنگاه بابت نعماتی که دریافت کرده‌اید به خدا برسید، اما در تولیدات تلویزیون اینگونه به مخاطب القا می‌شود که اول خدا را بیابید و سپس به نعمت‌ها برسید.

این فیلمنامه نویس در پایان تاکید کرد: در ایام ماه مبارک تنها نباید به مخاطب بزرگسال فکر کرد، بلکه کودکان نیز قادرند تماشاگر آثار رمضانی مخصوص به خود باشند، به شرطی‌که سعی کنیم آموزه‌ها و مفاهیم مورد نظرمان را در قالب نمادها به آنها ارائه دهیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha