پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
زهرا فخر روحانی

حوزه/ کارشناس صدا و سیما گفت: حضرت خدیجه کبری(س)، مدیر پایگاه بزرگ اقتصادی بین المللی زمان خویش بود که از آن برای پیشبرد اهداف فرهنگی پیامبر اکرم (ص) استفاده می کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در هرمزگان، خانم زهرا فخر روحانی در نشست مجازی «بررسی ابعاد شخصیتی حضرت خدیجه(س) بانوی تراز اول انقلاب نبوی» که شب گذشته به صورت مجازی در سامانه سیما با حضور خواهران طلبه هرمزگانی برگزار شد، اظهار داشت: حضرت خدیجه کبری سلام الله علیهاعنصر ممتاز در عرصه راهوری‌ و اسوه زیست اجتماعی به عنوان زن مسلمان است.

وی تأکید کرد: عقل معاش اگر همراه با عقلانیت و عقل معاد همراه باشد آسایش و آرامش معنوی را برای خانواده به همراه دارد و حضرت خدیجه سلام الله علیها از شخصیت هایی هستند که در امر معاش توانمند بودند

مبلغ دینی با بیان آیه هشتم سوره ضحی «خداوند تو را عیال‌مند و غنا بخشید»بیان کرد: غنا بخشیدن پیامبراکرم صلی الله علیه و آله به واسطه مال حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها بود که در راه اسلام مصرف کرد و انفاق آن بانوی بزرگوار در راه تداوم و گسترش اسلام بود.

 فخر روحانی با بیان سخن حضرت ابوطالب علیه السلام «خدیجه (س) بانویی در اوج خرد، کمال، پربرکت، صالح، برتری، بزرگی، کرامت و به نیکی ها آراسته شده است» تصریح کرد: حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها علاوه بر کارآفرینی در هر شرایطی به نیازمندان کمک می کرد و کمک را مختص وقت و زمان خاصی نمی‌دانستند.

وی با تأکید بر اینکه حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها در عصر مهجوریت زن‌ها پایگاه اقتصادی بسیار بزرگ بین المللی را مدیریت می‌کردند، افزود: حضرت خدیجه در مسیر تجارت علاوه بر رابطه اقتصادی به رابطه فرهنگ و اقتصاد در مسیر تجارت توجه می‌کردند.

اسناد حوزه با تأکید بر روایت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله «روزگاری که مردم من را تکذیب می‌کردند حضرت خدیجه مرا تصدیق می‌کردند و از دین من دفاع و برای گسترش آن تلاش می‌کردند» خاطر نشان کرد: حضرت خدیجه کبری(س) مادر مؤمنین و برترین زن برای پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha