سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فارس انتخابات ۱۴۰۰ را لیلة القدر انقلاب اسلامی دانست و گفت: با توجه به اینکه در سال های آغازین گام دوم انقلاب قرار داریم کسی که می خواهد در مسند ریاست جمهوری بنشیند باید ظرفیت حرکت تمدنی را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، ظهر امروز در دومین وبینار بررسی مکتب سیاسی حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه باید راهبرد اسلام را در تقابل با دشمن بشناسیم، اظهار کرد: اگر راهبرد دشمن را نشناختیم اتفاقات کنونی رخ خواهد داد.

وی در ادامه با اشاره به آیه ای از قرآن کریم افزود: چرا مسئولان در عرصه بین الملل همه کار می کنند، اما به آیات قرآن توجه نمی کنند؟ آیه خطاب به پیامبر(ص) می فرماید همانطور که به شما دستور داده شده استقامت کن، خداوند بصیر به کارهایی است که شما می کنید، به کسانی که ظلم کرده اند اعتماد و تکیه نکنید چرا که اگر به ظالمین تکیه کردید گرفتار عذاب الهی خواهید شد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس عنوان کرد: طبق حدیث جنود عقل و جهل اگر جهان بینی ها اصلاح نشود در کف میدان همین تحریم ها را مشاهده می کنیم؛ حاج قاسم با بصیرتی که داشت به تقابل دو ماهیت پی برده بود و باور رسید که ما در جنگ تمام عیار با نظام سلطه هستیم.

وی با بیان اینکه تقابل و دوگانگی بین حق و باطل در جای جای قرآن کریم وجود دارد، خاطرنشان کرد: تقابل از بین بردنی نیست، تجربه تاریخی بشر نیز این را تایید می کند. آشتی ایران و آمریکا یکی از این تقابل ها است، چراکه آمریکا به عنوان مظهر اهریمن در صدد از بین بردن جریان حق است.

عضو شورای حوزه علمیه فارس، انتخابات ۱۴۰۰ را لیلة القدر انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال های آغازین گام دوم انقلاب قرار داریم، لذا کسی که می خواهد در مسند ریاست جمهوری بنشیند باید ظرفیت حرکت تمدنی را داشته باشد اگر این ظرفیت را نداشته باشد کشور به سمت پیشرفت و عدالت پیش نخواهد رفت.

وی در پایان گفت: عقلانیت و تدبیر در تقابل با جریان کفر باید مد نظر مسئولان باشد و این همان مکتب حاج قاسم است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha