جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دغدغه رهبری به فضای مجازی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: ورود به فضای مجازی نیازمند سواد رسانه و تخصص و مخاطب شناسی و مطالعه و... است و رسانه پرمخاطب در عین اثرگذاری می تواند به همان میزان نیز تخریب داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از ارومیه، فاطمه ترابی، امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه برگزار شد، با بیان این که یکی از مشکلات طلبه ها این است که وقتی وارد فضای مجازی می شوند، سعی می کنند در مورد همه چیز اظهار نظر کنند که این صحیح نیست و موجب ارائه تحلیل های ناصواب می شود و به اصل هدف ضرر می زند و لازم است حوزویان در مباحث تخصصی وارد شوند و اظهار نظر کنند.

وی با بیان این که ادای تکلیف بدون داشتن تخصص مفهومی ندارد، اضافه کرد: حوزویان در فضای مجازی به دو دسته تقسیم می شوند؛ دسته اول مخاطب و دوم فعال، اگر فعالیت در فضای مجازی برای انتشار معارف و یا استفاده از آن باشد، قطعا چنین حضوری نیاز است و می توان از آن استفاده کرد کما اینکه کارهای خوبی در حوزه اطلاع رسانی و بصیرت افزایی  صورت گرفته است، منتها برخی از طلاب تصور می کنند، همین که رهبر انقلاب فرموده اند از فضای مجازی استفاده کنید، باید در این فضا باشند.باید یادآور شد که حضور بدون برنامه و تخصص نه تنها فایده ای ندارد بلکه مضر هم هست.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی افزود: دغدغه برای حضور در فضای مجازی از سوی طلاب یک ضرورت است و هیچ کسی نمی تواند بدون شور اولیه و درونی موفق باشد، اما با هر دغدغه و فکری که وارد امور تبلیغی می شویم نیازمند یک استقامت و صبر برای ادامه مسیر و کسب موفقیت هستیم.

وی ادامه داد: لازمه ورود به فضای مجازی آشنایی با کارکرد آن و مخاطبین می باشد که این امر به تبلیغ بهتر کمک می کند و البته همانگونه که مقام معظم رهبری هم فرمودند، نباید فضای مجازی ما را از تبلیغ چهره به چهره باز دارد.

ترابی با تاکید بر این که امروزه کار در فضای مجازی کم هزینه است و اگر کسی با آن آشنایی نداشته باشد، برخی هزینه ها را متحمل خواهد شد، گفت: ورود به فضای مجازی نیازمند سواد رسانه و تخصص و مخاطب شناسی و مطالعه و... است و رسانه پرمخاطب در عین اثرگذاری می تواند به همان میزان نیز تخریب داشته باشد.

وی تاکید کرد: طلاب از ابزار فضای مجازی برای تبلیغ دین، هدایت جامعه و ارتقای فرهنگ اسلامی به نحو احسن استفاده کنند و اگر بتوانیم طلبه‌های فاضل، خویشتن‌دار و صاحب اخلاق کریمه تربیت کنیم در امر هدایت جامعه بسیار مؤثر خواهد بود.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با بیان این که رهبر معظم انقلاب به صورت گسترده در مقاطع زمانی مختلف، بر لزوم تمرکز بر فضای مجازی تأکید داشـته اند و ایـن مـطلب، دلیل آشکاری بر اهمیت فراوان این عرصه و لزوم توجه به آن می باشد، افزود: مقام معظم رهبری اهـمیت پرداختن به فضای مجازی را به مثابه اهمیت انقلاب اسلامی دانسته اند و این فضا را به رودخانه ای پُر آب و خروشان تـشبیه مـی کنند کـه پیوسته بر آب آن افزوده می شود و در صورت استفاده صحیح، می توان آن را به یک فرصت تـبدیل کـرد؛،وگـرنه به تهدیدی ویرانگر منجر می شود.

وی گفت:  از آنجایی که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی یک مطلب خیلی سریع می تواند منتشر شود، لازم است در مواقع انتشار مطلبی دقت کافی و آگاهی را بدان داشته باشیم و از دامن زدن به شایعات و مطالب ناصحیح خودداری کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha