پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهید مطهری
شهید مطهری

حوزه/ ۱۲ اردیبهشت روز تجلیل از ایثارگران دانش‌گستری است که همواره با شمع وجود خویش راه بینش و دانش را روشن نگاه داشته‌اند و سرمایه‌های عظیم انسانی را بسوی تعالی بشریت رهنمون گشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه؛ اقبال عباسی، استاندار و فرحناز قائدامینی، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در پیام مشترکی، با گرامی داشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری، ۱۲ اردیبهشت روز معلم را تبریک گفتند.

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
«یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ الَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ »
خداوند کسانی از شما را که ایمان آورده اند بالا می‌برد و بر کسانی که بهره‌ای از علم دارند، درجات بزرگی می‌بخشد.(مجادله/۱۱)

معلمان پرچمداران طریق روشنگری و پیامبران علم و دانش‌اند که با معجزه‌ی خود رویش نهال علم و اندیشه در باور انسان‌ها را رقم می‌زنند. تعلیم و تربیت مشق همۀ انبیاست؛ از این‌رو اشتغال به معلمی عالی‌ترین مسیر برای تمسک به اولیای خداوند است.

۱۲ اردیبهشت روز تجلیل از ایثارگران دانش‌گستری است که همواره با شمع وجود خویش راه بینش و دانش را روشن نگاه داشته‌اند و سرمایه‌های عظیم انسانی را بسوی تعالی بشریت رهنمون گشته‌اند.

معلمان ایثارگر در سالی که گذشت، در کارزاری شبانه‌روزی برای دسترسی همه کودکان به آموزش و پرورش پیش از آن که در پی چشم‌انداز عادی شدن اوضاع باشند، مجاهدانه کوشیدند و نشان دادند هرکجا این نظام مقدس و مردم به مجاهدت نیاز دارند و فدایی و مدافع می خواهند، معلمان در کنار مردم و در خط مقدم حضور دارند.

آری، بزرگوارانه رنج دوران را به جان خریدند و همانگونه که کادر درمانی کشور حماسه ساز شدند؛ معلمان نیز جایگاه رفیع تعلیم و تربیت را بر قله‌های افتخار نشاندند.
 در وضعیت فوق‌العاده و نگران کننده‌ای که بواسطه شیوع بیماری کرونا بوجود آمد، گروهی از معلمان در بستر بیماری تصاویر افتخارآمیز و غرورآفرینی از عشق و ایثار آفریدند و برخی از ایشان فرشته‌وار عروج کردند و در این مسیر پرافتخار جان سپردند.

 ایثار و ازخودگذشتگی معلمان و بکارگیری ابتکارات فردی و همراهی خالصانه و بی‌نظیر خانواده‌های ایشان در این مسیر پرفراز و نشیب، تجربه زائدالوصفی از درهم‌آمیختگی محیط کار و فضای خانه را در خاطره ها ماندگار ساخت و مبارزان جبهه‌های نبرد دانایی علیه جهل را، پشت‌گرم و استوار ساخت تا آموزش فرزندان این مرز و بوم هیچگاه به تعطیلی نیانجامد.

معلمان عزیز
اکنون در آستانه ایام گرامیداشت مقام معلم، یاد و خاطره همه‌ی معلمان بزرگ، خاصه علامه شهید مرتضی مطهری، طلایه‌داران فقید جبهه تعلیم و تربیت و بیش از چهل هزار معلم و دانش آموز شهید راه حق و حقیقت را گرامی داشته، همت بلندتان را در گذر پرافتخار از سختی‌ها ستوده و به پاس این مجاهدت‌های عاشقانه و تلاش‌های متعهدانه، در برابر روح بلندتان، سر تعظیم فرود آورده و روز بزرگ معلم را محضر شما معلمان و فرهنگیان عزیز استان چهارمحال و بختیاری و پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت تبریک و تهنیت عرض می نماییم.

وجودتان از آفات دهر ایمن و توفیق قرین راهتان باد.

محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد       

اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری               

 فرحناز قائدامینی، مدیرکل آموزش و پرورش استان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha