جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امتحان شفاهی طلاب

حوزه/ حجت الاسلام مشتاقی با بیان اینکه تربیت نیروهایی که بدون چشم داشت و تنها از روی اخلاص اقدام به خدمت رسانی می‌کنند از ویژگی‌های حوزه علمیه است، گفت: اگر به دنبال جامعه سالم و ایده آل هستیم، لازمه آن تربیت افراد مخلص، جهادی و نیروی‌های متعهد است که جامعه را به سمت کمال سوق دهند.

حجت الاسلام محمد مشتاقی، مدیر مدرسه صاحب الزمان(عج) شهرستان اسدآباد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با تاکید بر اینکه هر جامعه‌ای برای پیشرفت در عرصه‌های مختلف، نیازمند نیروی انسانی خوب و سالم است، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که در عرصه آموزش باید به آن توجه داشت، این است که افراد متعهد، دلسوز و پا به کار در کجا و چگونه می‌توانند تربیت شوند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مجموعه‌های آموزشی داعیه دار رسیدن به این هدف و تربیت نیروی متعهد و دلسوز هستند، گفت: تجربه ۴۲ ساله انقلاب اسلامی در حوادث و رویدادهای گوناگون نشان داده  یکی از مکان‌هایی که ظرفیت تربیت نیروهای متعهد، دلسوز و جهاد گر را در هر شرایطی دارد، حوزه‌ علمیه است.

مدیر مدرسه صاحب الزمان(عج) شهرستان اسدآباد افزود: برخی افراد با وجود آنکه ارتباطی با اسلام و دین ندارند، اما بر این موضوع صحه می‌گذارند، افرادی که در مسیر طلبگی بودند و در این مسیر ماندگار شدند، جز ‌انسان‌های مفید و کارآمد جامعه هستند.

وی با تاکید بر اینکه دلسوزی و تعهد طلاب در عرصه‌های مختلف ناشی از فضای حوزه علمیه است، گفت: اقدامات جهادی و خدمت رسانی‌ها جز اهداف حوزه است و طلاب نیز با همان اهداف تربیت می شوند.

حجت الاسلام مشتاقی با بیان اینکه تربیت نیروهایی که بدون چشم داشت و تنها از روی اخلاص اقدام به خدمت رسانی می‌کنند از ویژگی حوزه علمیه است، اظهار داشت: در شهرستان اسدآباد چند طلبه با وجود سن کم توانسته‌اند در مناطق خود تعدادی از افرادی که در دامن اعتیاد گرفتار شده بودند را رهایی دهند و یا خانواده‌هایی که قصد جدا شدن از هم داشتند را به صلح برسانند.

وی در پایان تاکید کرد: اگر به دنبال جامعه سالم و ایده آل هستیم، لازمه آن حضور چنین افراد مخلص و جهادی و نیروی‌های متعهدی است که جامعه را به سمت کمال سوق دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha