جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 956325
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
امام جمعه تبریز

حوزه / مراسم تجلیل از اساتید حوزه علمیه آذربایجان شرقی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، به میزبانی مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(ع) تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، آیین تجلیل از اساتید حوزه علمیه آذربایجان شرقی، روز شنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و مسئولان حوزوی، در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(ع) تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در این مراسم گفت: در طول تاریخ نورانی و پر افتخار حوزه‌ها چهره‌های تابناک روحانیت که در علم و زهد و بندگی سرآمد بودند که همگی مرهون اساتید فداکار خود بودند

وی افزود:  استاد حوزه، معلم، مربی و پدر است و نمی‌تواند به این اکتفا کند که تنها به تدریس بپردازد و به اخلاق طلبه کاری نداشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد:  استاد حوزه همان طوری که اصطلاحات علمی را به طلاب علوم دینی یاد می دهد، تربیت دینی و اخلاقی هم می کند

امام جمعه تبریز افزود: طلبه زمانی عالم و فاضل می شود که استادی همچون پدر داشته باشد

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: انسان در هر لباسی (استاد، طلبه، مدیر ) باشد، آنچه حائز اهمیت است اینکه خود را اولا بنده خدا و ثانیا سرباز امام زمان(عج) بداند؛ همین بندگی و سربازی، رمز موفقیت انسان هاست.

حجت الاسلام و المسلمین احمد مطهری اصل، مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی هم در این مراسم گفت: اگر بخواهیم حوزه علمیه متحول شود، باید اساتید هم متحول شوند.

وی افزود: اساتید به عنوان کسانی که بیشترین ارتباط را با طلاب را در دوران تحصیل دارند، نقش موثری در رشد اخلاقی و معنوی طلاب می توانند ایفا می کنند.

در پایان از اساتید حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha