جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شب قدر

حوزه/ رئیس دانشکده الهیات دانشگاه قم گفت: تدبر و فهم در آیات قرآن کریم از بهترین اعمال شب قدر است.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا مودب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که بر اساس کلام نورانی امام صادق(ع)، تقدیر مقدرات بندگان در شب نوزدهم انجام شده، تحکیم و تثبیت آن در شب بیست و یکم صورت گرفته و امضای آن در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان انجام می شود، اظهار داشت: شب قدر، شب نزول آیات قرآن مجید بر قلب حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) است، ضمن آن که وقتی قرآن نازل شد، مهم ترین مبیّن و مفّسر آیات آن پیامبر اکرم (ص) بودند و بعد از ایشان نیز امیرالمؤمنین علی(ع) به عنوان قرآن ناطق قرار دارند.

وی افزود: این افتخاری برای ما شیعیان است که اعتقاد داریم روایاتی که از تفسیر قرآن به ما رسیده از زبان امام علی (ع) است و امامان دیگر نیز از ایشان نقل کرده اند و خود امیرالمؤمنین(ع) نیز البته آن ها را از لسان رسول الله (ص) روایت می کند.

عضو انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم ادامه داد: در شب قدر یکی از مهم ترین و ارزشمندترین کارها که توصیه بسیاری بر انجام آن شده، تلاوت قرآن کریم و به خصوص فهم و تدبر در آیات آن است، چه آن که فهم و تدبر در آیات قرآن، زمینه نورانیت قلب انسان و حرکت در مسیر سعادت را فراهم می نماید.

وی بیان داشت: همچنین در این شب عزیز و بی نظیر نباید از توبه و استغفار و دعا و مناجات به درگاه حق تعالی غافل شد، کما این که مولی الموحدین علی(ع) می فرمایند: دعا کلید پیروزی و گنجینه رستگاری است.

حجت الاسلام والمسلمین مودب گفت: چه خوب و شایسته است که در این شب ها از دعا در حق همدیگر نیز غافل نشویم چه آن که دعای انسان مؤمن در حق برادران و خواهران ایمانی اش به حق این شب ها و امام علی(ع) مستجاب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha