جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 956419
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
افسر قاسمی

مدیر مؤسسه آموزش عالی حضرت زهرا(سلام الله علیها) میبد، به تشریح تاریخچه تأسیس و فعالیت ها و برنامه های این مرکز پرداخت.

 خانم افسر قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، با اشاره به تاریخچه تأسیس موسسه آموزش عالی حضرت زهرا(سلام الله علیها) میبدگفت: این موسسه در مقطع سطح سه(کارشناسی ارشد) در سال ۱۳۸۶ با مدیریت حجت الاسلام والمسلمین محمدکارگرشورکی راه اندازی  و پذیرش  برای این مقطع از بین فارغ التحصیلان  مقطع سطح۲ حوزه  علمیه خواهران و جامعه الزهرا(سلام الله علیها)، کارشناسی دانشگاه امام صادق(علیه السلام) و شهید مطهری در رشته «تفسیر و علوم قرانی» آغاز و در سالهای بعد  با توجه به نیاز شهرستان و درخواست طلاب علاقه‌مند، رشته های «فقه واصول»، «کلام اسلامی»، «اخلاق و تربیت اسلامی»و«مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی»  نیز اضافه شد.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حضرت زهرا(سلام الله علیها) میبد، تصریح کرد:  از سالهای ۱۳۹۲تا ۱۳۹۵ خانم رؤیا دهقانی مدیریت این موسسه را برعهده داشت و از سال ۹۵ مسولیت  آن بر عهده حقیر گذاشته شد.

وی در بیان ثمره تلاشهای ۱۳ ساله این مؤسسه آموزش عالی، گفت: در حال حاضر ۶۰ طلبه  فارغ التحصیل، ۴۵ طلبه در حال تدوین پایان نامه و ۹۴ طلبه مشغول به تحصیل در این مرکز هستند. فارغ التحصیلان در رشته تفسیر۴۸ نفر،  رشته کلام ۴نفر و ۸ نفر رشته فقه  می باشند و در رشته اخلاق و تربیت اسلامی که از سال ۱۳۹۶ و به مدت سه سال تشکیل شده هنوز فارغ التحصیلی نداشته است و اولین گروه  از این رشته در حال  تدوین پایان نامه می باشند.

خانم قاسمی با اشاره به اینکه پنج نفر از طلاب رشته اخلاق و تربیت اسلامی به صورت پژوهش محور مشغول به تحصیل هستند، افزود:  طلاب در مقطع سطح سه(کارشناسی ارشد) به مدت  سه سال و نیم بین ۹۴ الی ۱۰۸ واحد درسی را می گذرانند و با نگارش پایان نامه، فارغ التحصیل می شوند.

* بهره مندی از اساتید مجرب و مهذب

وی بهره مندی از اساتید مجرّب و مهذب را جمله از مزایای این مؤسسه عنوان  و اضافه کرد:  تعداد۳۰  استاد تاکنون با این موسسه همکاری داشته اند که ثمره آن فارغ التحصیلان موفق در عرصه های آموزشی و فرهنگی در سطح استان بوده است.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حضرت زهرا(سلام الله علیها) میبد ادامه داد: تعداد ۲۴ نفر از دانش آموختگان این مؤسسه، در حال تحصیل در  مقطع سطح چهار(دکتری) و ۳۸ نفر از ان افراد به عنوان استاد حوزه علمیه خواهران در شهرستانهای مختلف یزد، اشکذر، اردکان، احمداباد، بهاباد، ابرکوه، مشغول به فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: همچنین ۶ نفر از فارغ التحصیلان این مرکز در دانشگاه مشغول به تدریس، ۱۱ نفر  به عنوان مدیر مدارس خواهران،  پنج نفر در امر مشاوره و دوازده نفر نیز  استخدام آموزش و پرورش شده اند.

خانم قاسمی اظهار کرد: مدیر چند مدرسه قرآنی شهرستان از جمله ریحانه النبی(س) و بهجت و حضور فعال بیش از ۱۰نفر از طلاب در مدارس نور به صورت مدیر، کادر یا معلم از دیگر برکات دانش آموختگان این مدرسه بوده است.

*راه اندازی نشریه الکترونیکی«زاهره»

وی از دیگر برکات مؤسسه آموزش عالی  حضرت زهرا(سلام الله علیها) میبد را  در زمینه پژوهش و نویسندگی  دانست و بیان کرد: تألیف هشت جلد کتاب، راه اندازی نشریه الکترونیکی«زاهره» در موضوعات مورد نیاز طلاب و خانواده از دیگر موفقیت های  این مؤسسه می باشد.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حضرت زهرا(سلام الله علیها) میبد، تصریح کرد: پاسخگویی به سؤالات شرعی بانوان به صورت  روزانه  از ساعت ۸ تا ۱۳، تشکیل گروه « میثاق با خدا » در فضای مجازی ایتا، و تشکیل کارگروه احکام به صورت ثابت و همچنین حضور مداوم طلاب در بیمارستان در بخش زنان در جهت پاسخگویی به سوالات شرعی و تقویت روحیه بیماران به کمک مشاوره و تحکیم بنیان های دینی همراه با برگزاری کلاس به صورت هفتگی با همکاری مشاور مدرسه از  دیگر طرح های موفق این مؤسسه است.

وی افزود: از زمینه های همکاری طلاب در سطح شهرستان، علاوه بر حضور همیشگی در برنامه های فرهنگی و همکاری با سازمان تبلیغات در برنامه های جلسات سخنرانی، ایام اعتکاف و ماه مبارک رمضان و دهه محرم و همکاری با  سپاه ، آموزش و پرورش و دیگر ارگانهای شهر می باشد.

خانم قاسمی اضافه کرد: تعداد ۶۰ مبلغ در  سطح مدارس شهرستان، حضور فعال و مستمر دارند و همچنین بیش از ۵۰ نفر از مبلغین، در ایام کرونا  با حضور  فعال در نقاهتگاه و بیمارستان و یا با دوخت ماسک و گان با مدافعان سلامت همکاری بسیار خوبی داشتند و لازم به ذکر است که تعداد ۵ نفر از  طلاب در بحث تغسیل و تکفین اموات نیز  با شهرداری همکاری داشته اند که هنوز هم به صورت  مستمر ادامه دارد.

*  اجرای طرح تربیت محقق در رشته اخلاق و تربیت اسلامی

وی در بیان طرح‌های اجرا شده در سالهای اخیر، گفت:  به کمک معاونت پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان، طرح تربیت محقق در رشته اخلاق و تربیت اسلامی اجرا شد که با گزینش هشت نفر از بین طلاب ورودی سال ۱۳۹۶، تعداد پنج نفر به مرحله نهایی رسیده و علاوه بر کسب رتبه اول کشوری در بین مجریان این طرح در مراکز قم و تهران تعداد ۹ مقاله را در مجله های مختلف به چاپ رسانده اند.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حضرت زهرا(سلام الله علیها) میبد  در پایان گفت: جا دارد از حمایت‌های بی دریغ آیت الله اعرافی مؤسس محترم تشکر و سپاس ویژه داشته باشم و همچنین از زحمات و حمایت‌های هیئت امنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران،  و خانم نقیب القراء قدردانی کرده و  همچنین از همه مجموعه همکاران  که جهادی و مخلصانه در  مسیر رشد علمی و فرهنگی و موفقیت طلاب گام برمی دارند، تشکر می کنم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha