سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
رضا نوری

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به فایل منتشرشده از مصاحبه محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، خطاب به وی گفت: آقای دیپلمات ای‌کاش یک‌ذره انصاف می‌داشتید و این‌قدر بی‌محابا مدافعان حرم را متهم به منفعت‌طلبی نمی‌کردید.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، در واکنش به فایل صوتی منتشرشده از ظریف، اظهار کرد: اخیراً نسبت به شهید سلیمانی، سپاه قدس و نظام تحریف‌هایی صورت گرفت؛ اما ما وظیفه داریم از سرداران و شهیدان و عزیزانی که برای امنیت نظام و مردم جانشان را در کف دست گرفتند، دفاع کنیم.

وی افزود: در این فایل صوتی گفته شده در ایران عده‌ای هستند که دوست دارند همه چیز را امنیتی کنند چون منافعشان در آن است، در جواب باید گفت: آقای دیپلمات به چه استدلال و با کدام اطلاعات چنین کشفی کردید؟!.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خطاب به وزیر امور خارجه اضافه کرد: اولاً از ابتدای انقلاب تا به امروز این ما نبودیم که فضای کشور را امنیتی کردیم؛ بلکه همان کسانی که شما فکر می‌کنید امنیتی شدن و جنگ را دوست ندارند، جنگ را بر ما تحمیل و همه چیز را امنیتی کردند.

وی ادامه داد: آیا ما بودیم که استان کردستان را امنیتی کرده و درگیری‌ها را ایجاد کردیم؛ به‌گونه‌ای که در پی این درگیری‌ها هزاران بسیجی و سپاهی به شهادت رسیدند؟ آیا ما بودیم که درگیری‌های گنبد را ایجاد کردیم؟ آیا ما بودیم که درگیری‌های خوزستان را ایجاد کردیم و عده‌ای به تحریک حزب بعث مقر سپاه پاسداران را گرفتند و کشتار ایجاد کردند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: آیا ما بودیم که جنگ هشت‌ساله را ایجاد کردیم که در پی آن ۲۱۷ هزار جوان این مملکت پرپر شدند، قریب یک‌میلیون نفر زخمی شده و ده‌ها هزار جوان بی‌گناه در زندان‌های رژیم بعث عراق شکنجه شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: آیا ما بودیم که ترورهای کور را در درون نظام به وجود آوردیم؛ به‌گونه‌ای که بیش از ۱۷ هزار سپاهی و افراد عادی و شخصیت‌های نظام و حزب‌اللهی به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: آیا ما بودیم که هشت جنگ مختلف را بر مردم منطقه تحمیل کردیم و در اثر این جنگ‌ها بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار کشته شدند؟ آیا ما بودیم که داعش را ایجاد کردیم که ۹۰ درصد خاک سوریه، ۶۰ درصد خاک عراق و بخشی از خاک لبنان را گرفتند و می‌آمدند تا غرب کشور را هم بگیرند و در مسیرشان زن و بچه و کودک شیرخواره و جوان و ... را سر بریدند و زنان را در بازارهایشان فروختند و ابوبکر البغدادی اعلام کرد جنگ واقعی ما زمانی است که به ایران برسیم، آنجاست که مردم ایران را سر می‌بریم و ...

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: آقای دیپلمات کسی که در برابر این شرارت‌ها و نامردی‌ها از ناموس و خاک و مردم و آئین و نظامش دفاع می‌کند هیچ آرامشی ندارد؛ بلکه همیشه در میدان‌های جنگ و در خط مقدم در حال دفاع است.

وی افزود: چنین فردی از قِبَل زخمی و کشته شدن خود می‌خواهد چه منافعی داشته باشد جز رضوان و رضایت الهی؟ مگر شهید سلیمانی‌ها، حججی‌ها، طهرانی مقدم‌ها و ... دنبال مقام و منفعت بودند که در برابر داعش ایستادند تا ناامنی به خاک ایران نرسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: آقای دیپلمات ای‌کاش یک‌ذره انصاف می‌داشتید و این‌قدر بی‌محابا مدافعان حرم را متهم به منفعت‌طلبی نمی‌کردید.

گفتنی است، اخیراً فایل صوتی مصاحبه‌ای از وزیر امور خارجه منتشر شد که حاوی انتقادهای محمدجواد ظریف به سیاست منطقه‌ای، سیاست روسیه در قبال برجام و منطقه و تعاملات وی با شهید قاسم سلیمانی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    1 0
    ممکن است افرادی که در یک سازمان با هم کار می‌کنند در مواردی با هم اختلاف نظر داشته باشند و در بحث های درون سازمانی نظرات همدیگر را رد کنند ولی مشکل از ضعف سیستم های امنیتی است که به خارج درز کرده ولی آقای ظریف در کجا از سردار سلیمانی انتقاد کرده آنها هر دو بنا به فرمایشات مقام رهبری اقدام کرده اند