سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حدائق

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه منصوریه گفت: اینکه عده ای کار نمی کنند و می گویند «خدا شانس بده» سخنی کفر آلود می گویند و با عدل مغایرت دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق در مراسم تجلیل از اساتید مدارس علمیه منصوریه، مولی الموحدین(ع)، خاتم الانبیا(ص) و غدیریه که در مدرسه منصوریه برگزار شد، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید مطهری و تسلیت به مناسبت لیالی قدر اظهار کرد: روز شهادت شهید مطهری بهانه ای برای قدردانی از مقام استاد است.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع) اضافه کرد: حضرت(ع) می فرماید هنگامی علما و فقها با یکدیگر مکاتبه می کردند محور نامه های آنان سه مطلب بوده است که یکی از آن این بوده که پیوسته به یکدیگر تذکر می دادند.

عضو جامعه روحانیت شیراز افزود: کسی که دغدغه آخرت را داشته باشد، خداوند خواسته های دنیایی او را تامین می کند؛ دنیای بخشی از مردم به دلیل آخرت آنان آسیب دیده است، محال است شخصی برای خداوند کار کرده باشد و اجرت خود را نگرفته باشد، خداوند زیر منت کسی نمی ماند، اگر جایی هم نتیجه نمی گیریم مشکل از کار است.

وی تصریح کرد: افرادی که دغدغه آخرت دارند خداوند نیز دنیای آنان را آباد می کند، از این رو باید وقت گذاشت و تلاش کرد، جز اهل علم که خداوند فرموده رزق این افراد را من خودم می دهد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات اقتصادی اشاره کرد و بیان داشت: اینکه اوضاع اقتصادی ما دچار مشکل شده به این دلیل است که اوضاع اعتقادی ما دچار مشکل است، از این رو نباید اصل آخرت را فراموش کرد.

وی به دومین مورد از روایت حضرت امیرالمومنین(ع) در خصوص مکاتبه علما با یکدیگر اشاره و عنوان کرد: حضرت(ع) فرمود افرادی که درون خود را پاک می کنند خداوند نیز برون آنان را اصلاح می کند،تلاش ما باید بر اصلاح سریره باشد چراکه محبوبیت و توفیقات را خداوند می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق خاطرنشان کرد: افرادی که میان خود و خداوند را اصلاح می کنند، خداوند نیز میان آنان و مردم را اصلاح خواهد کرد. برخی افراد در اصلاح میان خود و خدای خود کم گذاشته اند، اگر اصلاح اتفاق افتاد کار اصلاح با مردم نیز به دست خداوند است، بخشی از مردم بر روی ارتباط های اجتماعی سرمایه گذاری می کنند در صورتی که این کار اشتباه است.

وی گفت: اینکه عده ای کار نمی کنند و می گویند «خدا شانس بده» سخنی کفر آلود می گویند و با عدل مغایرت دارد.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه با طرح این سوال که علم ما را به کجا رسانده است، تصریح کرد: حضرت امیرالمومین(ع) می فرماید راس علم، تواضع است، هر چه انسان عالم تر شود متواضع تر خواهد شد، همچنین از آثار علم حضرت می فرمایند تقوا و دوری از هوا پرستی باشد، سومین ثمره علم تبعیت از حق است.

در پایان این مراسم از سوی مسئول مدرسه علمیه منصوریه از اساتید، معاونین، کادر، طلاب و خدام، مدارس علمیه منصوریه، خاتم الانبیا، مولی الموحدین و غدیریه تجلیل شد، همچنین از سوی مدیران این مدارس علمیه نیز از حجت الاسلام والمسلمین حدائق تجلیل و قدرانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha