پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام اکبر یزدان‌پناه
حجت‌الاسلام اکبر یزدان‌پناه

معاون پژوهش حوزه علمیه سطح عالی ولایت شهرکرد از گزارش فعالیت‌ها و عملکرد این مدرسه در سال تحصیلی جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام اکبر یزدان‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در شهرکرد با اشاره به گزارش فعالیت‌های علمی پژوهشی مدرسه علمیه سطح عالی ولایت شهرکرد در سال تحصیلی جاری اظهار داشت: کانون‌های علمی مدرسه از جمله کانون قرآن و حدیث، تاریخ و ادیان، فقه و حقوق، اخلاق اسلامی و کانون فضای مجازی در سال تحصیلی جاری در این حوزه تشکیل شد.

وی با اشاره به اهداف تشکیل این کانون‌ها، افزود: زمینه‌سازی برای مشارکت فعال طلاب در فعالیت های پژوهشی، ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ پژوهش، زمینه‌سازی برای شناسایی استعدادهای پژوهشی و تقویت و نهادینه کردن روحیه کار گروهی از جمله اهداف این امر صورت‌گرفته می‌باشد.

معاونت پژوهش مدرسه علمیه سطح عالی ولایت شهرکرد با بیان اینکه چند دوره تخصصی در این حوزه برگزار شد، تصریح کرد: دوره‌های برنامه‌نویسی، خبرنگاری و سواد رسانه، جریان شناسی سیاسی و بررسی آرا و نظرات مقام معظم رهبری، مهارت‌های زندگی(مخصوص همسران طلاب)، دوره تخصصی روش تحقیق(مقاله نویسی و پایان نامه نویسی) در سال تحصیلی جاری برگزار شدند.

یزدان‌پناه ادامه داد: همچنین دوره اصول و روش نگارش، مسابقه کتابخوانی به صورت استانی، تهیه و توزیع جزوات بعضی دوره‌های تخصصی مثل اصول صحیح تقریر نویسی، اخلاق خبرنگاری، شیوه نگارش نامه های اداری و آشنایی علمی با اصول مقاله نویسی از دیگر دوره‌های برگزار شده می‌باشد.

وی بیان کرد: راه اندازی سایت مدرسه، برگزاری مشاوره‌های خصوصی پژوهشی به طلاب، دریافت مجوز فصلنامه علمی ترویجی مدرسه از مرکز مدیریت و چاپ فصلنامه تا اواسط تیرماه سال جاری، برنامه معرفی کتاب و انس طلاب با مقالات علمی نیز در این مدت انجام شد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه سطح عالی ولایت شهرکرد اضافه کرد: از دیگر کارهای انجام شده در سال تحصیلی جاری می‌توان به تشکیل پرونده‌های علمی پژوهشی برای اساتید و طلاب مدرسه، تشکیل گروه و کانال‌های فضای مجازی با محوریت علمی پژوهشی که اطلاعیه های جشنواره ها، همایش ها و کنگره ها از این طریق اعلام می شود، برگزاری نشست‌ها و جلسات آموزشی و پژوهشی با حضور اساتید و طلاب مدرسه اشاره کرد.
 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha